• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403062113251
  • خبرنگار : 50589

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک مطرح کرد

فقدان مهندس ناظر عامل افت کیفیت پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز

فقدان مهندس ناظر عامل افت کیفیت پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی چهارمین کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز، در ساختمان شورا برگزار شد و در این جلسه رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گفت: فقدان مهندس ناظر باعث افت کیفیت پروژه های عمرانی شهرداری شده است.

‌گزارش عملکرد عمرانی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه مطابق تکالیف بودجه و مصوب سال ۱۴۰۳ در ابتدای این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

مدیران شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در این جلسه از کمبود بودجه این شرکت گلایه کردند و روح الله رشیدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک در واکنش به این موضوع با اشاره به تاثیر مستقیم بودجه بر فعالیت های این شرکت گفت: این موضوع قابل بررسی است و باتوجه به اینکه در مقطع اصلاح بودجه قرار داریم می‌توان این امر را عملی کرد. چندی از سازمان های شهرداری نیز درخواست افزایش بودجه کرده‌اند.

او ادامه داد: مدیران شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در اولین فرصت آنالیز و بررسی دقیق کمبود بودجه، هزینه های جاری و پیشنهاد خود برای تامین بودجه را به شورا ارائه کنند.

در این جلسه همچنین تحقق بودجه جاری و عمرانی شرکت اتوبوسرانی تبریز در ۵ ماه ابتدای سال، مورد بررسی قرار گرفت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز نیز در این جلسه حضور پیدا کرد و گزارشی درمورد عملکرد عمرانی شهرداری مرکز مطابق تکالیف بودجه‌ای سال ۱۴۰۳ را ارائه کرد.

فریدون بابایی اقدم، با انتقاد از اشیای نوری اضافه در سطح شهر گفت: باید از شهرداری پرسید که مبنای ایجاد اشیای نوری و گلدان در سطوح مختلف شهر چیست؟ باید دید چرا تعداد این گلدان ها در شهرداری زیاد است. ما گزارشگر نیستیم ما شورا هستیم و نباید از این گونه مسائل به راحتی عبور کنیم.

او با انتقاد از کیفیت پایین آسفالت ریزی های اخیر گفت: متاسفانه اختلاف سطح در آسفالت‌های جدید کاملا مشهود است. این کم کیفیت ترین آسفالتی است که در طول سالیان اخیر توسط شهرداری به کار گرفته شده است. کمیت کار در وضعیت ایده آل قرار دارد اما کیفیت آسفالت ریزی ها به شدت پایین است.

او ادامه داد: اصلی ترین دلیل این موضوع، فقدان مهندس ناظر در پروژه های عمرانی شهرداری است که جای خالی نظارت به شدت مشهود است.

احد صادقی، دبیر کمیسیون نیز در این رابطه گفت: در طول سالیان اخیر بدون در نظر گرفتن نظر شورا، شهرداری اقدام به جذب نزدیک به هزار نیرو جدید کرده که متأسفانه نیرو تخصصی جذب نشده است.

او ادامه داد: مسئله فقدان نظارت بر پروژه های عمرانی شهرداری در کمیسیون تحقیق و نظارت قابل بررسی است.

رشیدی نیز در این خصوص گفت: فقدان نظارت بر پروژه های عمرانی شهرداری تبریز در کیفیت اجرای این پروژه ها کاملا مشهود است.

او ادامه داد: این موضوع که ارتباط مستقیمی بر کیفیت اجرای پروژه ها دارد، بارها در صحن شورا مطرح شده و جا دارد دوباره مطرح شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha