• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403062113246
  • خبرنگار : 50093

مربی تیم ملی فوتسال افغانستان:

در جام جهانی حریف اصلی افغانستان آنگولا است

در جام جهانی حریف اصلی افغانستان آنگولا است

ایسنا/خراسان رضوی مربی مشهدی گلرهای تیم ملی فوتسال افغانستان گفت: تنها بازی مهم و حیاتی ما در جام جهانی آنگولا است، اگر بتوانیم این تیم را شکست دهیم، می‌توانیم نیم‌نگاهی نیز به صعود از گروه خود داشته باشیم.

حمید معصومیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص حضور تیم ملی فوتسال افغانستان در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان اظهار کرد: پیش از حضور در جام جهانی در تورنمنت تایلند شرکت کرده و با تیم‌های تایلند، نیوزیلند، گواتمالا و کویت بازی دوستانه داشتیم که ۲ پیروزی و ۲ شکست کسب کردیم. پس از حضور در تایلند به ازبکستان سفر کرده و پیش از آغاز جام جهانی در دیداری دوستانه به مصاف تیم‌های پاراگونه و مراکش رفتیم که یک مساوی و شکست حاصل کار ما در این ۲ بازی دوستانه بود.

وی یادآور شد: البته پیش از حضور در تایلند، تمرینات تیم ملی افغانستان در مشهد برگزار می‌شد. در حال حاضر تیم ملی فوتسال افغانستان شرایط خوبی دارد و مصدوم به خصوصی پیش از آغاز بازی‌ها نداریم. چند بازیکن تیم ملی افغانستان مصدومیت جزئی دارند، اما به بازی اول جام جهانی خواهند رسید. شرایط روحی و روانی خوبی داریم و همه چیز مهیای آغاز مسابقات است.

مربی مشهدی دروازه‌بان‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در خصوص شرایط گروهشان در جام جهانی خاطرنشان کرد: در گروه ما آنگولا، اوکراین و آرژانتین قرار دارند. آرژانتین از تیم‌های خوب و مدعی قهرمانی جام جهانی است که بدون تردید کار سختی مقابل این تیم خواهیم داشت.

معصومیان گفت: اوکراین نیز تیم خوبی دارد و در بازی‌های تدارکاتی اخیرش نتایج خوبی کسب کرده است. ما هیچ تیمی را ضعیف قلمداد نکرده‌ایم، اما اوکراین نشان داده خیلی بهتر از آن چیزی است که ما از آن تصور داشتیم.

وی اضافه کرد: حریف اصلی ما آنگولا است که اولین بازی ما در جام جهانی نیز با همین تیم خواهد بود. یک بازی حیاتی و مهم برای افغانستان محسوب می‌شود. اگر بتوانیم آنگولا را شکست دهیم، تا ۷۰ درصد شانس صعود از گروه خود را داریم. البته آنگولا هم تیم خوبی دارد و هفته گذشته مقابل ازبکستان نمایشی داشت که ما را سورپرایز کرد و توانست میزبان جام جهانی را ۶ بر یک شکست دهد. روی نقاط ضعف و قوت آنگولا کار کرده‌ایم و در روزهای آتی، بیشتر این تیم را آنالیز خواهیم کرد.

مربی گلرهای تیم ملی فوتسال افغانستان در خصوص حس و حال مردم افغانستان از حضور تیم ملی کشورشان در جام جهانی فوتسال عنوان کرد: مردم افغانستان از حضور تیم ملی کشور خود در جام جهانی بسیار خوشحالند. حضور تیم ملی افغانستان در جام جهانی فوتسال برایشان اتفاق بزرگی است. اولین بار در تاریخ افغانستان است که یک ورزش توپی به جام جهانی راه پیدا کرده است.

معصومیان افزود: البته امکانات و تجهیزات کشور افغانستان آنقدر پیشرفته نیست، اما با تمام توان خود از تیم ملی کشور خود حمایت می‌کنند. ما نیز دلگرم به حضور افغانستانی‌های مقیم تاشکند در ازبکستان هستیم. پیش‌بینی می‌کنیم که مردم افغانستان حمایت خوبی از ما در مسابقات داشته باشند، در حدی که در تاشکند مقابل حریفان خود شرایط میزبانی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: فدراسیون فوتبال افغانستان نیز از ما فقط توقع حضور آبرومندانه در جام جهانی دارد. حضور تیم ملی فوتسال افغانستان در جام جهانی باعث خوشحالی هواداران افغانستانی شده و با توجه به سطح امکاناتی که برای تیم مهیا شده، توقع و انتظار معقولی از تیم ملی فوتسال افغانستان دارند، اگر بتوانیم از گروه خود صعود کنیم، قطعا اتفاقی تاریخی رقم زده‌ایم و باعث خوشحالی مردم افغانستان خواهیم شد.

معصومیان تصریح کرد: اولین حضور تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان با یک کادر تمام ایرانی و مشهد رقم خورده است. همچنین برای اولین بار در تاریخ فوتسال ایران است که یک تیم غیرایرانی با مربیان ایرانی در جام جهانی شرکت می‌کند. سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان بر عهده مجید مرتضایی است. امین قلیچ به عنوان مربی بدنساز، مهدی بیات به عنوان آنالیزور و خودم به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها، کادر تیم ملی فوتسال افغانستان را تشکیل داده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۱ ۱۳:۴۰

ممنون آقای مجید مرتضوی ممنون از تمام کادر فنی تیم فوتسال امید که نتایج خوبی کسب کنید و باعث افتخار مردم افغانستان و سربلندی مردم ایران شوید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۱ ۱۴:۴۱

انشاالله موفق باشید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۱ ۱۵:۲۰

یا علی مدد

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۱ ۱۵:۲۴

ماشاءالله خداروشکر تا اینجا واقعا خودتون ثابت کردین و لیاقت حضور در جام رو دارین و بعد از تمامی تلاش ها و چالش ها و محدودیتت های که در این سالها داشتین و حالا به این جایگاه رسیدین نشون دهنده ی این که شما مردم شجاع و با جسارت هستین

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۱ ۱۷:۰۵

خداقوت ملی‌پوشان وطن به امید برد جام جهانی 🇦🇫♥️

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۳ ۱۱:۳۹

به امید پیروزی های بیشتر