• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403062113131
  • خبرنگار : 50536

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی:

کشورهای غربی خیال می‌کنند می‌توانند نور قرآن را در جهان کم فروغ کنند

کشورهای غربی خیال می‌کنند می‌توانند نور قرآن را در جهان کم فروغ کنند

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: امروزه کشورهای غربی با شعار پوشالی آزادی بیان و توهین به نمادهای اسلامی و قرآن کریم خیال می‌کنند می‌توانند نور قرآن و اسلام را در جهان کم فروغ و محو کنند اما خداوند متعال، حافظ و تمام کننده نور دین اسلام است.

تراب محمدی، چهارشنبه، ۲۱ شهریورماه، در آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور گفت: از همه‌ی عزیزانی که این برنامه خوب قرآنی را در استان اجرا کردند کمال تشکر را دارم که باعث شدند جامعه فرهنگی آذربایجان شرقی چند صباحی با غنای فرهنگی قرآنی همراه شود. 

وی افزود: تبریز همیشه مهد تمدن بوده و بزرگانی در این شهر، زیسته‌اند که همیشه با قرآن مأنوس بوده‌اند.

وی ادامه داد: سه علامه طباطبایی، امینی و  جعفری در آذربایجان شرقی جز و مفاخر ایران زمین بودند که در زمینه‌ی قرآن فعالیت‌های زیادی داشتند.
محمدی با بیان اینکه امروز در آذربایجان شرقی تشکل‌های قرآنی زیادی در سطح جامعه و دانشگاه‌ها بروز و ظهور پیدا کرده اند و این استان از بسیاری از استان‌های دیگر قرآنی تر است‌، گفت: امت اسلامی ما بیش از هر زمان دیگری به فهم صحیح معارف قرآنی از طریق انس، تدبر و تلاوت قرآن نیاز دارد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور از برگ‌های زرین افتخارات قرآنی نظام اسلامی است و فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های کشور نشان‌دهنده شوق و احساس پاک قشر فرهیخته دانشجویی برای بهره‌مندی از سرچشمه زلال قرآن و علوم قرآنی است.

محمدی افزود: نهال بابرکت این جشنواره در دهه‌ی‌های گذشته به مانند شجره طیبه ریشه‌دار، گفتمان ساز و الهام بخش در عرصه‌های مختلف علمی و دانشگاهی مبدل گشته است.

وی با بیان اینکه تقویت معنویت و اخلاق که  در بیانیه گام دوم انقلاب است از طریق برگزاری چنین جشنواره‌هایی و ایجاد انس و الفت به دانشجویان و حمایت از نخبگان قرآنی میسر می‌شود، خاطر نشان کرد: جامعه‌ی دانشگاهی ما با روی آوردن به فرهنگ صحیح دینی می‌توانند نیازهای جامعه را با بهره مندی از دریای معارف قرآن و عترت و با استفاده از توان علمی و روحیه‌ی پویای دانشجویی پاسخ دهند. 

وی گفت: ظرفیت‌های مذهبی و تشکل‌های فعال در دانشگاه‌ها همچون هیأت مذهبی فرصت و بستر مغتنمی برای اعتلای گفتمان قرآن، تقویت توان علمی معرفتی و بصیرتی دانشگاهی کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha