• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403062113107
  • خبرنگار : 50294

فرماندار سنندج:

تبیین و معرفی سیره و روش زندگی پیامبر اسلام (ص) جامعه‌ را در برابر ناهنجاری‌ها بیمه خواهد کرد

 تبیین و معرفی سیره و روش زندگی پیامبر اسلام (ص) جامعه‌ را در برابر ناهنجاری‌ها بیمه خواهد کرد

ایسنا/کردستان فرماندار سنندج با اشاره به سیره و روش زندگی حضرت محمد (ص) گفت: تبیین و معرفی زندگی آن حضرت، جامعه را در برابر ناهنجاری‌ها بیمه خواهد کرد.

حسن عسکری امروز (۲۱شهریور) در جلسه هماهنگی برگزاری بیستمین یادواره عارف نامی کرد سید بهاء الدین شمس قریشی در محل استانداری کردستان در  سخنانی با اشاره به اهمیت تبیین شخصیت اخلاقی و جایگاه حضرت رسول اکرم (ص) در بین نسل جوان که به دلایل مختلف متأسفانه از ارزش‌های دینی فاصله گرفته‌اند، اظهار کرد: خداوند متعال در آیات متعدد حضرت محمد (ص) را دلیل خلقت جهان هستی عنوان می‌فرمایند و در صورت تبیین درست شخصیت حضرت در جامعه خالی شده از ارزش‌های اخلاقی، زمینه بیدار شدن وجدان های به خواب رفته فراهم گردیده و  زمینه حاکمیت ارزش‌ها و اخلاق انسانی و اسلامی فراهم می‌گردد.

وی با تأکید بر تبیین درست و تخصصی منش و سیره حضرت رسول(ص) در جامعه عنوان کرد: آنچه که ما امروز از هجمه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی با آن مواجه هستیم ناشی از کم کاری و عدم صحیح تبیین کردن راه و روش زندگی حضرت ختمی مرتبت است که باید با همت و عزم جدی بر اصلاح آن گام برداریم.

عسکری با اشاره به اینکه ماه مولود در بین مردم کردستان از جایگاه بسیار والایی برخوردار است، افزود: این عشق و ارادت مردم استان کردستان به ساحت مقدس حضرت رسول(ص) که در این ماه تبلور خاصی دارد فرصت مناسبی است جهت تبیین این جایگاه در بین نسل جوان که یکی از این راه‌ها برگزاری جشن‌های مولودی خوانی است.

وی تصریح کرد: امیدواریم تمامی عزیزان با درک این مهم در برگزاری شایسته بیستمین یادواره سید بهاء‌الدین شمس قریشی که دوشنبه ۲۶ شهریور همزمان با میلاد فرخنده حضرت ختمی مرتبت (ص) و آغاز هفته وحدت با همت حوزه هنری استان کردستان در محل مسجد جامع سنندج شاهد خواهیم بود و دیگر برنامه‌ها از جمله جشن هفته وحدت در عصر یکشنبه ۲۵ شهریور ماه در میدان آزادی، جشن بزرگ امت احمد در روز جمعه ۳۰ شهریور ماه در خیابان فردوسی سنندج، جشنواره موسیقی اقوام از ۲۸ تا ۳۱ شهریور در  پردیس سینمایی بهمن و دیگر مراسم در تکایا و خانقاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha