• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403062113062
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اردبیل:

آموزش‌های کمک به نوسازی بافت‌های فرسوده و تاریخی اردبیل برگزار شد

آموزش‌های کمک به نوسازی بافت‌های فرسوده و تاریخی اردبیل برگزار شد

ایسنا/اردبیل رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با توجه به مشکلات جامعه در دو حوزه جمعیت و اشتغال در اقدامی نو و مبتکرانه در سطح محلات هدف شهر اردبیل، آموزش‌هایی با محوریت توانمندسازی و آگاهی بخشی زنان در مهارت های فردی، شغلی و جمعیت برای کمک به بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و تاریخی انجام شد.

سولماز آریش در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: دفتر بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی اردبیل در راستای اهداف آموزشی، فرهنگی و ترویجی خود با همکاری معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی واحد اردبیل اقدام به برگزاری دوره های آموزشی به صورت کارگاهی و دوره آموزش چهره به چهره را برای ساکنین محلات هدف برگزار کرد.

وی افزود: اتخاذ رویکرد بازآفرینی شهری در محدوده های بافت تاریخی و بافت فرسوده کـه دارای مسائل پیچیده و منحصر بـه فــرد هستند، نیازمند ظرفیت سازی هم در میان مجموعه مدیریت شهری و هم اجتماع ساکنان است.

آریش ادامه داد: این ظرفیت سازی طیفی از اقدامات را در بر می گیرد که ارائه آموزشهای مرتبط با موضوع، رکن اساسی آن را تشکیل می‌دهد. در این میان از آنجایی که بانوان ساکن در یک محدوده ساعات بیشتری را درون محله به سر می‌برند و از طرفی میزان تأثیرگذاری بیشتری در تربیت نسلهای آینده خانواده‌ها دارند، به عنوان جامعه هدف سنجش میزان تأثیر آموزش بر اجرایی شدن برنامه های بازآفرینی شهری در نظر گرفته شـده انـد.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به مشکلات جامعه در دو حوزه جمعیت و اشتغال در اقدامی نو و مبتکرانه در سطح محلات هدف شهرستان اردبیل آموزش هایی با محوریت توانمند سازی و آگاهی بخشی زنان در مهارت های فردی ، شغلی و فرزندآوری انجام شد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه زنان در خانواده و فعالیت برخی محلات در تولید محصولات صنایع دستی به عنوان مشاغل خانگی مانند تولید فرش دستباف با نام و نقش محله به نام ماهی میر اشرف که حاصل بافت دست زنان و دختران محله میراشرف در شهر اردبیل می باشد فرصت مناسبی برای تقویت و برند سازی محله و توسعه فرهنگی و اقتصادی محله و همچنین ارتقای هویت، منزلت مکانی و حفاظت از ارزشها دانست.

آریش افزود: این دوره های آموزشی با همکاری جهاد دانشگاهی در قالب دوره آموزشی چهره به چهره و کارگاههای آموزشی، حدود ۱۳۰۰ نفر ساعت آموزش با هماهنگی و نظارت مستقیم دفتر بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی برای ساکنین و حلقه های میانی محلات هدف با اولویت شتاب بخشی به جریان سازی مسکن و همچنین آگاهی بخشی و اطلاع رسانی شهروندان در خصوص تسهیلات، امتیازات و بخشودگی های قابل دریافت برای نوسازی مسکن از طریق خود مالکی تعریف و برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha