• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403062113057
  • خبرنگار : 50975

۱۱۰ هکتار از اراضی بِن در چهارمحال و بختیاری به کشت هویج اختصاص یافته است

۱۱۰ هکتار از اراضی بِن در چهارمحال و بختیاری به کشت هویج اختصاص یافته است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن از برداشت هویج در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۱۰هکتار از اراضی آبی شهرستان بن به زیر کشت هویج رفته است.

عباس خسروی بابادی با اعلام این خبر به رسانه‌های چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز کشت هویج، اظهار کرد: میانگین عملکرد برداشت هویج ۷۰ تن در هکتار است که پیش‌بینی می‌شود امسال کشاورزان بالغ بر ۸۰۰۰ تن محصول برداشت کنند.

خسروی افزود: ۶۵ درصد سطوح هویج کشت در استان مربوط به شهرستان بن بوده و رتبه اول سطح زیر کشت و تولید را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، ارقام هویج کشت شده در شهرستان شامل نانتس، نیکرسون، نانکو، بیجو ناتونا، روزن سیدز، اطلس و ۲۳۱۳ بوده که غالب ارقام کشت شده به صورت هیبرید و زودرس هستند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن بیان کرد: تاریخ کشت هویج در این شهرستان از ۲۰ اردیبهشت تا ۲۰ خردادماه بوده و برداشت نیز با توجه به رقم کشت شده از نیمه دوم شهریورماه تا نیمه دوم مهرماه ادامه دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: کشت به صورت سه ردیف روی پشته و استفاده از روش‌های نوین آبیاری و رعایت اصول کاشت تا برداشت باعث افزایش عملکرد هویج نسبت به سال گذشته شده، به طوری که رکورد تولید۱۲۰ تن در هکتار نیز برای این محصول بدست آمده است.

خسروی افزود: به دلیل قوه نامیه بالایی که بذور کشت شده دارند می‌توانند در شرایط گرم نیز به خوبی سبز شوند و همچنین بازار پسندی بالا، رنگ خوب، مقاومت زیاد در هوای گرم و مقاومت به شکستگی در زمان برداشت از ویژگی‌های این ارقام هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن، وی خاطرنشان کرد: هفت کارگاه هویج شویی سیار و یک کارگاه هویج‌شویی دائم در شهرستان بن جهت شست و شوی هویج برداشت شده از مزارع فعال هستند که بعد از شست و شو و کیسه‌گیری، محصول تولیدی روانه بازارهای استان و نیز استان‌های تهران، اصفهان و کرج می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha