• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403062113053
  • منبع : نمایندگی سمنان

آزادی ۱۸ زندانی در بازدید مسئولان قضایی استان سمنان از زندان گرمسار

آزادی ۱۸ زندانی در بازدید مسئولان قضایی استان سمنان از زندان گرمسار

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان از آزادی ۱۸ زندانی زندان گرمسار در جریان حضور مسئولان قضایی استان در این ندامتگاه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری امروز (۲۱ شهریور ماه) در حاشیه بازدید از زندان گرمسار که با رویکرد نظارت بر این ندامتگاه و بررسی و رفع مشکلات و استماع درخواست‌های زندانیان و با حضور دادستان مرکز استان، معاونان قضایی رئیس کل و برخی مسئولان قضایی دادگستری استان و شهرستان انجام شد، اظهار کرد: نگاه کلی نظام قضایی کشور و دستورالعمل‌های نگهداری زندانیان، ناظر بر اصلاح مجرمان و جلوگیری از تباهی زندگی آینده افراد محبوس در زندان است.

وی بیان کرد: موضوع نظارت بر زندان و احوال زندانیان برای مسئولان قضایی سراسر استان دارای آنچنان اهمیت ویژه‌ای است که با برنامه‌ریزی مدون و مداوم به‌صورت رسمی و غیررسمی از زندان‌ها بازدید می‌کند.

او با بیان اینکه این بازدیدها جنبه تشریفاتی ندارد، ادامه داد: در خلال این ملاقات‌ها به دقت وضعیت زندانیان بررسی می‌شود تا مددجویان مشمول ارفاقات قانونی شناسایی شوند و اقدامات لازم در راستای بهره‌مندی آنها از ارفاق قانونی انجام شود.

وی اظهار کرد: در نهایت پس از بررسی‌های لازم ۱۴ نفر از زندانیانی که رفتار مجرمانه آنها برای جامعه مضر نبود مشمول ارفاق‌های قانونی اعم از مرخصی، رای باز، پذیرش دادخواست اعسار، تعلیق باقی‌مانده مجازات حبس و آزادی مشروط و ... شدند. همچنین ۱۳ زندانی دیگر نیز با کسب رضایت شکات، دریافت مرخصی پایان حبس و مساعدت خیران از زندان گرمسار آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان بر تشدید برخورد با زندانی‌های آزادشده در صورت تکرار جرم و بازگشت به زندان تاکید کرد و گفت: مراتب ضمانت اجرای عدم پایبندی به تعهدات مبنی بر اینکه چنانچه هریک از مشمولان ارفاقات قانونی با ارتکاب جرم جدید به زندان بازگردند با مجازات‌های مضاعف مواجه می شوند با آنها اعلام و تفهیم شد.

اکبری بیان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای این بازدید ملاقات چهره به چهره با ۵۳ نفر زندانی بود که دستورات لازم برای پیگیری و رفع مشکلات آنها در چارچوب مقررات قانونی صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: در جریان این بازدید بندهای مختلف زندان گرمسار و وضعیت خوراک، بهداشت، امور درمانی و نحوه رفتار کارکنان با زندانیان بررسی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha