• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403062112949
  • خبرنگار : 71049

حضور معاون رئیس دیوان محاسبات کشور در هشتمین کارگروه داده‌های کلان در ویتنام

حضور معاون رئیس دیوان محاسبات کشور در هشتمین کارگروه داده‌های کلان در ویتنام

معاون دیوان محاسبات کشور در ویتنام اظهار داشت: با هدف افزایش اعتماد عمومی، نظام یکپارچه و هوشمند مدیریت اطلاعات مالی با مشارکت نهادهای داخلی تدوین و ابلاغ شده است و ایران آمادگی دارد این نظام یکپارچه را برای کشورهای در حال توسعه ارائه کند.

به گزارش ایسنا، «محسن برزوزاده» معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات کشور در هشتمین نشست کارگروه داده های کلان سازمان اینتوسای (INTOSAI WGBD) در ویتنام (استان نین بین) شرکت و در بخش پنل‌های موضوعی در خصوص استقرار نظام یکپارچه و هوشمند مدیریت اطلاعات مالی (FMIS) و ضرورت ملی برای بهبود تصمیم‌گیری اقتصادی و تقویت نظارت و پاسخگویی عمومی در ایران سخنرانی کرد.

وی اظهار کرد: دیوان محاسبات ایران به منظور بهبود تصمیم‌گیری اقتصادی، تقویت نظارت و پاسخگویی عمومی و با هدف شفافیت در مبادلات مالی، ارتقای گزارش‌دهی و بهبود دسترسی عمومی به اطلاعات مالی و عملکردی بخش دولتی با مشارکت نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقدام به تدوین و ابلاغ نظام یکپارچه و هوشمند مدیریت اطلاعات مالی کرده است. در این نظام جدید، دولت و سایر نهادهای مرتبط موظف شده‌اند تا با استفاده از ابزارهای شفافیت مالی و بودجه‌ای، تمامی اطلاعات مالی را در یک پایگاه جامع مالی ثبت و ارائه کنند. این اطلاعات شامل تراکنش‌های مالی، قراردادها، و عملیات مالی دستگاه‌های اجرایی است که به ‌صورت برخط مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد. این اقدام که راستای ارتقای ضوابط قانونی و استانداردهای حسابداری بخش عمومی است با مشارکت وزارت امور اقتصادی و دارایی و دیوان محاسبات کشور صورت گرفته، موجب افزایش اعتماد عمومی در نظام مالی جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

برزوزاده آمادگی کشورمان برای کمک به کشورهای در حال توسعه برای اجرای این نظام را اعلام کرد.

هم‌چنین معاون دیوان محاسبات کشور در حاشیه این نشست، با آقای نو وَن چان (Ngo Van Tuan) حسابرس کل ویتنام (رئیس دیوان محاسبات) دیدار و در گفت‌وگو با وی علاقمندی و آمادگی دیوان محاسبات برای همکاری با ویتنام را اعلام و از طرف جناب دکتر دستغیب رئیس دیوان محاسبات ایران از ایشان برای سفر به تهران به منظور بسط و گسترش همکاری ها دوجانبه و امضای یادداشت تفاهم همکاری بین دو نهاد متناظر دعوت کرد.

شایان ذکر است کارگروه حسابرسی داده‌های کلان اینتوسای با عضویت بیش از ۴۹ دیوان محاسبات از سرتاسر جهان به عنوان یکی از کارگروه های تخصصی ذیل کمیته اشتراک دانش اینتوسای با رسالت شناسایی چالش ها و فرصت‌های پیش روی دیوان ها در حوزه داده های کلان، تبادل تجربیات حرفه‌ای دیوان‌ها و ارتقاء و تعمیق همکاری های فنی دوجانبه و چندجانبه در این زمینه فعالیت می کند.

دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران از اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به عضویت دائم این کارگروه درآمده است و در این نشست ۳ روزه، نمایندگانی از دیوان محاسبات کشورهای چین، آمریکا، استونی، هند، فنلاند، بلژیک، بلغارستان، کانادا، روسیه، مصر، دانمارک، برزیل، مالت، پرتغال، مالزی، اندونزی، ترکیه، تایلند، نروژ، بوتان، ساموآ و سازمان آفروسای حضور دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha