• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403062112871
  • خبرنگار : 50225

رئیس کل دادگستری خوزستان خبر داد

اختصاص بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان حق آلایندگی خوزستان در دو سال گذشته

اختصاص بیش از  ۱۰ هزار میلیارد تومان حق آلایندگی خوزستان در دو سال گذشته

ایسنا/خوزستان رئیس کل دادگستری خوزستان از اختصاص ۱۰ هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان حق آلایندگی به استان از شهریورماه سال گذشته تاکنون خبر داد.

علی دهقانی در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان که امروز (۲۱ شهریورماه) در اهواز برگزار شد، با گرامیداشت یاد ۲۴ هزار شهید خوزستان اظهار کرد: به برکت خون پاک شهدا و وجود علما، مدیران و فرماندهان ارشد نظامی و رنگین کمان اقوام در خوزستان با تعامل و وحدت، امنیت و آرامش در این استان حاکم است و با وجود همه مصائب و مشکلات، خوزستان امنیت و آرامش قابل قبولی دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: دادسرا به عنوان نهاد مدعی‌العموم، یکی از ارکان مهم و تاثیرگذار در نظام قضایی کشور است که مدیریت و نظارت آن بر عهده دادستان است. تکالیف عدیده‌ای بر عهده این نهاد است و نقش نظارتی و حمایتی دارد؛ نقش حمایتی از بابت حفظ و احیای حقوق عامه و توجه به حقوق عمومی و نظارت بر انجام تکالیف مدیران و این دو نقش جزو وظایف دادستان هستند و هر مسئولی وظیفه دارد پاسخگوی وظایف خود باشد.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: دادستان در حوزه حقوق عمومی و منفعت عمومی و فردی مسئولیت دارد. هر جا امنیت روانی جامعه، امنیت اقتصادی، فیزیکی و آرامش جامعه مورد خدشه قرار بگیرد دادستان در کنار همه مسئولان و با حضور قاطع و اثرگذار، به منفعت جامعه توجه می‌کند.

دهقانی بیان کرد: اگر شخصی مورد ظلم قرار بگیرد نیز دادستان ورود می‌کند و در اعاده حق حمایت می‌کند. نقش دادستان در فرآیند دادرسی از ابتدا تا انتهای اجرای حکم، فعال و پویا است.

وی در خصوص حقوق عامه ادامه داد: یکی از حقوقی که در خوزستان همواره مورد مطالبه بوده، پرداخت حق آلایندگی (عوارض آلایندگی صنایع) است. از شهریورماه سال گذشته و تاکنون در راستای حقوق حقه مردم خوزستان از مجموع حق آلایندگی که باید به مردم خوزستان اختصاص پیدا می‌کرد، ۱۰ هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان اختصاص یافته است. در این مدت، ۳۳ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان از مطالبات دولت که باید در  راستای پرداخت یارانه‌ها و مطالبات گندم‌کاران  هزینه می‌شد، از شرکت های بزرگ مستقر در خوزستان اخذ شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha