• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403062112837
  • خبرنگار : 50184

افتخارآفرینی دونده‌های کرمانشاه برای استان‌های دیگر

افتخارآفرینی دونده‌های کرمانشاه برای استان‌های دیگر

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات دوومیدانی کرمانشاه به نبود باشگاه دوومیدانی در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این موضوع باعث شده تا ۹ دونده دختر و پسر استان برای تیم‌های باشگاهی استان‌های دیگر مسابقه بدهند.

احمد روشن زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، بااشاره به پایان رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور، اظهارکرد: متاسفانه امسال هم هیچ نماینده‌ای از کرمانشاه در این رقابت‌ها حضور نداشت و همین مسئله باعث شد تا دوومیدانی کاران استان برای تیم‌های باشگاهی استان‌های دیگر مسابقه دهند. 

وی تصریح کرد: باوجود اینکه قهرمانان بزرگی همچون حسین کیهانی، سبحان احمدی و مرتضی ناظمی در دوومیدانی کرمانشاه هستند و جایگاه خوبی در کشور داریم، اما هیچ باشگاه دوومیدانی در کرمانشاه فعالیت نمی‌کند. 

رئیس هیات دوومیدانی کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر ۹ دوومیدانی کار کرمانشاه برای تیم‌های باشگاهی دیگر استان‌ها مسابقه می‌دهند، گفت: حسین کیهانی، سبحان احمدی، امیرفرزام صفری، مهدی معینی، محمدرضا عرفانی، ساسان درخش، سارا کارآزمون، آتوسا آتش بجان و کوثر قاسمی دونده‌های کرمانشاه هستند که در قالب تیم‌های باشگاهی دیگر استان‌ها در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور حضور پیدا کردند. 

وی اضافه کرد: اسپانسرها در کرمانشاه علاقه‌ای ندارند که به رشته دوومیدانی ورود کنند و خود هیات نیز با وجود اینکه می‌تواند یک باشگاه را راه اندازی کند، اما به لحاظ مالی توان شرکت در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور را ندارد. 

روشن زاده عنوان کرد: طبق برآوردهای انجام شده برای اینکه بتوانیم در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های کشور شرکت کنیم حداقل ۱۵۰ میلیون تومان نیاز است، همچنین باید با ورزشکاران قرارداد منعقد کنیم و اگر هم صاحب عنوان شدند به آنها پاداش بدهیم که هیات از نظر مالی چنین توانی را ندارد. 

وی یادآور شد: استعدادهای فراوانی در دوومیدانی کرمانشاه وجود دارد، اما نیاز است مسئولین استانی برای کمک به این رشته پای کار بیایند و سرمایه گذاران و صاحبان سرمایه را برای اسپانسر شدن در این رشته ترغیب کنند. 

رئیس هیات دوومیدانی استان در ادامه در خصوص اینکه چرا دوومیدانی کرمانشاه میزبانی مسابقات کشوری را نمی‌گیرد نیز گفت: از سال گذشته تلاش کردیم میزبانی رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی کشور در یکی از رده‌های سنی را بگیریم که سرانجام برای رده سنی نوجوانان موافقت شد، اما قرار بر این بود که نماینده فدراسیون از وضعیت زیرساخت‌های استان برای این میزبانی بازدید کند. در بازدیدی هم که نماینده فدراسیون از پیست مجموعه ورزشی آزادی داشت، این پیست را تایید نکرد و همین مسئله باعث شد تا نتوانیم این میزبانی را بگیریم. 

روشن زاده با بیان اینکه عمر هر پیست تارتان حدود ۳۰ سال است، عنوان کرد: پیست مجموعه ورزشی آزادی بیش از ۳۰ سال عمر کرده و از طرفی برخی فشارهایی که روی آن وارد می‌شود نیز باعث شده تا استاندارد خود را از دست بدهد. برای نمونه زمانی که مسابقات فوتبال در این استادیوم برگزار می‌شود، ماشین آمبولانس از روی تارتان تردد می‌کرد که پیگیری‌هایی زیادی را انجام دادیم تا جلوی آن را گرفتیم. 

رئیس هیات دوومیدانی کرمانشاه تصریح کرد: از طرفی این پیست هر روز از ساعت پنج صبح تا هشت صبح برای عموم مردم رایگان است و در این سه ساعت حجم قابل توجهی مراجعه کننده به این پیست وجود دارد که متاسفانه اکثر آنها کفش و لباس استاندارد ندارند که این موضوع سبب وارد شدن آسیب به پیست تارتان شده است. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین خط یک پیست تارتان آزادی از حالت استاندارد خارج شده که باید کاملا تخریب و بازسازی شود که طبق برآوردهای انجام شده حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. 

روشن زاده در پایان گفت: پیست مجموعه ورزشی آزادی تنها جایی است که دوومیدانی کاران ما می‌توانند در آن تمرین داشته باشند، چرا که با واگذاری زمین‌های چمن سایر استادیوم‌ها به بخش خصوصی از طریق ماده ۸۸ و حضور مداوم مدارس فوتبال، امکان تمرین ورزشکاران ما در سایر پیست‌ها وجود ندارد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha