• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403062112821
  • خبرنگار : 50225

معاون سلامت آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد

کمبود ۱۰۰۰ مراقب ‌بهداشت‌ در مدرسه‌های خوزستان

کمبود  ۱۰۰۰ مراقب ‌بهداشت‌ در مدرسه‌های خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به لزوم فعالیت حدود یک هزار و ۵۰۰ مراقب بهداشت در خوزستان گفت: اکنون در مجموع حدود ۵۶۴ مراقب بهداشت در استان در حال فعالیت هستند، بنابراین حدود یک هزار مراقب بهداشت در خوزستان کمبود داریم.

سید روح‌الله موسوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با ایجاد اتاق‌های بهداشت، معلمان بهداشت یا مراقبان سلامت در مدرسه‌ها فعالیت می‌کنند. حدود یک هزار و ۵۰۰ مراقب بهداشت در خوزستان نیاز داریم؛ در مجموع حدود ۵۶۴ مراقب بهداشت در استان در حال فعالیت هستند بنابراین حدود یک هزار مراقب بهداشت در خوزستان کمبود داریم. با این وجود این همکاران برنامه‌های سلامت محور را در مدارس خوزستان اجرا می‌کنند و خدماتی در راستای افزایش سطح سلامت دانش‌آموزان مانند بررسی قد و وزن را انجام می‌دهند.

وی افزود: مراقبان سلامت در مدرسه‌های ابتدایی با اولویت مدرسه‌های دخترانه و سپس متوسطه اول و دوم فعالیت می‌کنند و نظارت بر پایگاه‌های تغذیه سالم و اجرای برنامه‌های مکمل‌یاری قرص آهن، ویتامین D  و... را به ویژه در مدرسه‌های دخترانه انجام می‌دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت:اتاق‌های بهداشت مدارس جاهای امنی برای شرایط بحرانی و کاهش استرس دانش‌آموزان هستند و مراقبان بهداشت با ارائه آموزش دانش‌آموزان را توانمند می‌کنند و مشکلات‌شان را حل می‌کنند.

وی عنوان کرد: همچنین دوره‌های توانمندسازی برای مراقبان بهداشت با همکاری اورژانس در خصوص احیای قلبی- عروقی، مدیریت آسیب‌های اسکلتی و بندآوری خون‌ریزی‌ها در حال برگزاری استتا مراقبان در شرایط بحران بتوانند تا زمان رسیدن اورژانس، خدمات لازم را ارائه دهند.

موسوی گفت: در مدرسه‌های خوزستان حدود ۷۱۳ اتاق بهداشت وجود دارد که از این تعداد، ۴۲۱ اتاق مستقل هستند و آموزش و پرورش خوزستان در یک طرح ابتکاری برای این اتاق‌ها سند زده است تا از تغییر کاربری آن‌ها جلوگیری شود. برای تجهیز هر اتاق بهداشت حدود ۷.۵ میلیون تومان نیاز است و برآورد شده است امسال ۱۲۰ اتاق بهداشت با اعتبار ۹۰۰ میلیون تومان تجهیز شوند.

وی افزود: یکی دیگر از وظایف مراقبین سلامت و مسئولان بهداشت مدارس نظارت بر آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی است که در تامین سلامت دانش‌آموزان بسیار مهم است. در سال تحصیلی که گذشته ۷۰۷ مدرسه از این نظر تجهیز شدند. بهسازی چشمه‌های توالت و آبخوری‌ها و لوله‌کشی صابون مایع نیز انجام شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال انجام این کار برای ۷۵۰ مدرسه دیگر در برنامه است که حدود ۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار در این زمینه نیاز داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha