• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403062012780
  • خبرنگار : 50253

شهردار خبر داد

متکدیان و معتادان متجاهر قوچان ساماندهی شدند

متکدیان و معتادان متجاهر قوچان ساماندهی شدند

ایسنا/خراسان رضوی شهردار قوچان از راه‌اندازی کمپ غربالگری در محل گرمخانه این سازمان برای ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر در شهر قوچان خبر داد.

ابوالفضل فاضلی حق پناه در حاشیه بازدید از روند اجرای برخی از پروژه‌های عمرانی، بیان کرد: اجرای طرح ساماندهی و غربالگری برخی از گروه‌های هدف از جمله متکدیان، کارتن خواب‌ها و... یکی از مباحث و موضوعات مورد تأکید دادستان و شورای شهر قوچان بوده است.

وی با بیان اینکه قوانین در خصوص این مسئله کاملاً مشهود و سازمان‌های مختلفی درگیر این مسئله هستند، وظیفه شهرداری را جمع‌آوری متکدیان دانست و افزود: با دستور مستقیم دادستان و با همکاری نیروی انتظامی، اداره بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان، کمیته امداد و سایر عوامل درگیر، اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

شهردار قوچان با بیان اینکه طی هفته گذشته سه دوره گشت در ساعات مختلف انجام شده است، گفت: طی این گشت زنی‌ها متکدیان سطح شهر جمع‌آوری و بلافاصله ساماندهی شدند و طی روزهای آتی اجرای دور چهارم آغاز می‌شود.

متکدیان و معتادان متجاهر قوچان ساماندهی شدند

 وی ادامه داد: علیرغم اینکه برای اجرای این طرح وجود یک مجتمع اردوگاهی از ضروریات است اما به دلیل اینکه چنین مکانی در شهر قوچان وجود نداشت طبق دستور دادستان مقرر شد از ظرفیت گرمخانه شهرداری استفاده شود.

فاضلی حق پناه با اشاره به لزوم تجهیز گرمخانه شهرداری قوچان برای اجرای طرح ساماندهی متکدیان، گفت: در این راستا موضوع توسعه و تجهیز این مجموعه در دستور کار قرار گرفته و بخش‌هایی از گرمخانه تازه ساخته و تجهیز شده است.

وی اظهار کرد: در حین اجرای این طرح متکدیان و معتادان متجاهر در سطح شهر جمع‌آوری و بلافاصله غربالگری می‌شوند و طی آن برخی از افراد به کمپ‌های ماده ۱۵ و ماده ۱۶ و برخی به سرای سالمندان و... منتقل می‌شوند. با توجه به اینکه در شهرستان قوچان هیچ مکانی برای نگهداری بانوان وجود ندارد این افراد به مشهد ارجاع داده می‌شوند.

شهردار قوچان با تأکید بر اینکه بیشترین بار هزینه اجرای طرح ساماندهی متکدیان برعهده شهرداری است، گفت: هزینه اجرای این طرح از محل اعتبارات داخلی شهرداری قوچان تأمین شده است و هیچ اعتبار دولتی برای این طرح وجود ندارد هرچند که طبق قانون سازمان برنامه و بودجه باید هزینه لازم برای این امر را تأمین کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد جمع‌آوری شده متعلق به سایر شهرستان‌ها بوده‌اند، گفت: برخی از این افراد دارای خانواده بودند که پس از جمع‌آوری و تماس با خانواده و اخذ تعهد تحویل خانواده‌ها شده‌اند.

فاضلی حق پناه افزود: تلاش ما ایجاد فضایی نا امن برای بزهکاران است تا پس از این شاهد آلودگی‌های بصری و ناهنجاری‌های اجتماعی در سطح شهر نباشیم، امیدواریم طی یک تا دو هفته آینده شهر را پاکسازی کنیم.

وی از همه شهروندان قوچانی درخواست کرد تا در صورت مشاهده متکدیان در سطح شهر با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته و اطلاع‌رسانی کنند تا در اولین فرصت نسبت به جمع‌آوری این افراد اقدام شود.

شهردار قوچان همچنین در بازدید از کارخانه تولید محصولات بتنی شهرداری قوچان گفت: سالن بخار این کارخانه طی سال‌های اخیر غیرقابل استفاده شده بود که در حال بازسازی است.

وی افزود: گرچه دیگ بخار این سالن با عمر ۱۰ سال فرسوده شده بود اما با یک میلیارد تومان اعتبار اورهال شده و به زودی افتتاح خواهد شد، با راه‌اندازی مجدد این بخش کیفیت محصولات بتنی تولید شده افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: همان‌طور که فصول عمران شهری همچون جوی آب، جدول و آسفالت دچار فرسودگی شدید در سطح شهر هستند، تجهیزات شهرداری قوچان هم دچار فرسودگی شده‌اند و این فرسودگی‌ها هزینه‌های دوچندانی را برای ما ایجاد کرده است.

بدهی‌های شهرداری سد راه تکمیل دریاچه مصنوعی

شهردار قوچان در خصوص آخرین وضعیت ساخت دریاچه مصنوعی پارک نشاط، گفت: عملیات اجرایی ساخت دریاچه از سال گذشته با جدیت آغاز شد و در حال حاضر عملیات خاک‌برداری و خاک‌ریزی به اتمام رسیده و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دارد.

وی افزود: علی‌رغم اینکه در اجرای اولیه طرح برای مقاوم‌سازی بدنه دریاچه اجرا با سنگ و ملات در نظر گرفته شده است اما با توجه به یخبندان شدید در فصل زمستان تصمیم گرفته شد تا به دلیل حفاظت از بیت‌المال از بلوکه‌های بتنی استفاده شود.

فاضلی حق پناه تصریح کرد: با توجه به اینکه برای مقاوم‌سازی به ۱۵۰۰ عدد بلوک پیش ساخته بتنی نیاز داریم برای کاهش هزینه‌ها در کارخانه محصولات بتنی شهرداری در حال تولید است که پیش‌بینی می‌شود پس از اتمام ساخت حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد صرفه‌جویی در هزینه داشته باشیم.

وی با اشاره به دلایل تأخیر در ساخت و بهره‌برداری از دریاچه مصنوعی پارک نشاط گفت: مقرر بود این طرح در تابستان سال گذشته به بهره‌برداری برسد اما به دلیل کمبود درآمدهای شهرداری و کمبود اعتبارات استانی این امر محقق نشد.

شهردار قوچان خاطرنشان کرد: طی ۲ سال گذشته هیچ اعتباری برای تکمیل پارک نشاط در نظر گرفته نشده است و با توجه به اینکه هزینه زیادی در پی دارد هیچ پیمانکاری راغب نیست با ما همکاری کند به همین دلیل اجرای پارک نشاط از سال ۱۳۸۵ آغاز شده و تاکنون تکمیل نشده است.

وی با تأکید بر اینکه شرط لازم برای عمل به وعده، تأمین اعتبارات لازم است، گفت: سال گذشته به دلیل بدهکاری‌هایی که طی ۱۰ تا ۱۲ سال گذشته تلمبار شده بود حساب‌های شهرداری قوچان بسته شد به همین دلیل مجبور شدیم تا ۲۰ میلیارد تومان از نقدینگی شهرداری را برای تسویه بدهی پرداخت کنیم.

وی با بیان این مطلب که این موارد موجب تأخیر یک ساله در راه‌اندازی دریاچه مصنوعی پارک نشاط شده است، اظهار کرد: علاوه بر این مسائل متأسفانه با بدهی ده‌ها میلیارد تومانی تأمین اجتماعی مواجه شده‌ایم که طی سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ پرداخت نشده است.

شهردار قوچان گفت: گرچه پرداخت حقوق و مطالبات پیمانکاران تقریباً به روز شده اما مشکل عمده ما ده‌ها میلیارد تومان بدهی‌های دوران گذشته هستند که به ما منتقل شده است. این بدهی‌ها برای یک شهرداری در سطح شهرداری قوچان باعث عقب‌ماندگی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha