• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۳:۰۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403062012765
  • خبرنگار : 50295

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان:

سازمان‌های مردم نهاد با سازمان‌های تخصصی ارتباط بگیرند

سازمان‌های مردم نهاد با سازمان‌های تخصصی ارتباط بگیرند

ایسنا/زنجان مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: آموزش باید در خدمت توانمندسازی فعالان اجتماعی قرار گیرد چرا که شبکه‌سازی هم از این طریق شکل خواهد گرفت.

علی پارسانیا امروز (سه‌شنبه ۲۰ شهریور ماه) در دیدار با دبیران سازمان‌های مردم‌نهاد استان زنجان، اظهار کرد: در راستای توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد کمک می‌کنیم این مجموعه‌ها یک فعال اجتماعی توانمند شوند که در این حوزه آسیب‌شناسی کرده و به این نتیجه رسیده‌ایم که باید یک مبنای استانداردی برای آموزش سازمان‌های مردم‌نهاد تدوین کنیم و به سرفصل‌های استانداردی رسیده و بخش‌های مختلفی تدوین کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه سمن‌ها اصولا کار تشکیلاتی بلد نیستند و واقعیت این است که این آموزش‌ها ارائه نشده است، افزود: آموزش باید در خدمت توانمندسازی فعالان اجتماعی قرار گرفته و شبکه‌سازی هم از این طریق شکل خواهد گرفت.

او تصریح کرد: بر اساس تشکیلات جدید، سازمان‌های مردم‌نهاد با دستگاه‌های تخصصی مرتبط می‌شوند، در این رابطه برای تشکل‌ها تعیین تکلیف نمی‌شود بلکه هدف شبکه‌سازی با انجام کار تخصصی با پرهیز از توجه صرف به مجمع‌گرایی است.

پارسانیا با تاکید بر سازنده بودن مطالعه و فعالیت اجتماعی گفت: فواید این دو اقدام با هیچ امری قابل‌ مقایسه نیست. همچنین بر اساس تصمیمات جدید، محدودیت مبلغ حمایت از طرح‌های برتر، برداشته شده است.

در ادامه جلسه مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز عنوان کرد: دبیران سمن‌های فعال هر کدام مایه افتخار هستند، در برخی موارد احساس می‌شود فعالیت سمن‌ها قائم به شخص است در حالیکه باید زنجیره موردنیاز شکل بگیرد.

جواد بازرگان خاطرنشان کرد: سمن‌ها ضمن ارتباط مستمر با اداره کل ورزش و جوانان، نباید به لحاظ مالی به اداره کل وابسته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha