• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403062012713
  • خبرنگار : 50181

پروژه برق‌رسانی به مزارع پرورش ماهی ریجاب افتتاح شد

پروژه برق‌رسانی به مزارع پرورش ماهی ریجاب افتتاح شد

ایسنا/کرمانشاه پروژه برق‌رسانی به مزارع پرورش ماهی ریجاب، با حضور استاندار کرمانشاه، رییس سازمان شیلات و جمعی از مسئولین استان افتتاح شد.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه، عصر امروز(۲۰ شهریور) در مراسم افتتاح این پروژه، آب را یکی از اولویت‌های کاری مهم استان برشمرد و گفت: بیشترین تمرکز و تخصیص اعتبارات را نیز برای پروژه‌های مرتبط با آب گذاشتیم.

وی با اشاره به آبرسانی به ۳۶۹ روستا در دو سال گذشته، آن را از مصادیق توجه به پروژه‌های آبی دانست و اظهار کرد: این در حالی است که به دلیل عدم استفاده از منابع آبی که در استان داریم، برخی نقاط کرمانشاه سال‌ها درگیر تنش آبی بودند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: به علاوه از هفته گذشته تا کنون نیز ۵۰ هزار نفر از جمعیت شهر کنگاور و بیش از شش هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی گیلانغرب خصوصا شهر سرمست از نعمت آب پایدار برخوردار شدند.

وی اضافه کرد: همچنین امروز استخر ذخیره آب کشاورزی برای آبیاری باغات زیتون روستای «زرده» افتتاح شد. روستایی که با تقدیم ۲۷۵ شهید حق بزرگی بر گردن کشور دارد.

صحرایی از اهمیت عدالت در توزیع آب و همچنین لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب نیز یاد کرد و ادامه داد: آب یکی از ملزومات توسعه پایدار است.

وی در ادامه از نقش مهم کرمانشاه در امنیت غذایی کشور با وجود سرمایه‌های هنگفتی که در استان داریم یاد کرد و افزود: یکی از این ظرفیت‌ها طرح‌های شیلاتی است. 

استاندار کرمانشاه با اشاره به مزارع پرورش ماهی ریجاب که نقش بسزایی در تولیدات غذایی استان دارند، گفت: توسعه این مزارع می‌تواند به رونق گردشگری منطقه و در کنار آن اشتغالزایی برای جوانان نیز کمک کند.

صحرایی برق‌رسانی به مزارع پرورش ماهی ریجاب را با توجه به شرایط طبیعی این منطقه کاری دشوار دانست که خوشبختانه به سرانجام رسیده است.

سهراب صحرایی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه نیز در این مراسم اعتبار برق‌رسانی به ۱۸۰ مزرعه پرورش ماهی ریجاب را ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد که می‌تواند ظرفیت تولید این مزارع را از ۶۲۰۰ تن به ۹ هزار تن افزایش دهد.

وی اظهار کرد: برای این پروژه سه کیلومتر شبکه اجرا شده است.

در این مراسم پروژه تکمیل برق‌رسانی به مجتمع پرورش ماهی ریجاب با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

این پروژه به حفظ اشتغال ۳۲۵ نفر به صورت مستقیم ‌ و ۱۶۰ نفر به صورت غیرمستقیم کمک می‌کند و زمینه تولید سالانه ۶۲۰۰ تن ماهی قزل‌آلا را فراهم می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha