• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403062012705
  • خبرنگار : 50163

تسهیل‌گری سیاست وزارت ورزش و جوانان در حوزه سازمان‌های مردم نهاد جوان

تسهیل‌گری سیاست وزارت ورزش و جوانان در حوزه سازمان‌های مردم نهاد جوان

ایسنا/زنجان مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سیاست وزارت ورزش و جوانان در حوزه سازمان‌های مردم نهاد جوان، تسهیلگری است.

علی پارسانیا امروز (سه‌شنبه ۲۰ شهریور ماه) در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، با بیان اینکه همدلی و همراهی در اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان زبان‌زد است، عنوان کرد: این همراهی موجب شده است در بسیاری از شاخص‌ها به ویژه حوزه جوانان سرآمد باشد.

وی به قدمت مشارکت اجتماعی وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: این بخش مهم قدمت زیادی داشته و این در حالی است بخش‌های دیگر وزارت ورزش و جوانان با تحولاتی مواجه بوده‌اند.

او یکی از مأموریت‌های مهم مشارکت‌های اجتماعی را شناسایی جوانان دغدغه‌مند مسائل اجتماعی عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از جوانان دارای ایده، حل مسائل به نحو خوبی صورت گیرد.

پارسانیا به برگزاری جشنواره اتفاق چهار اشاره کرد و افزود: این جشنواره بستری مناسب برای جوانان است تا توانمندی‌های خود را در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار به نمایش بگذارند و با حمایت‌های لازم، گام‌های محکمی در مسیر کارآفرینی بردارند.

او ادامه داد: سیاست وزارت ورزش و جوانان در حوزه سازمان.های مردم‌نهاد جوان، تسهیلگری و معرفی فعالیت‌های آن‌ها به عموم مردم است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر تنها دستگاهی که مجوز سازمان‌های مردم نهاد جوان را صادر می‌کند، وزارت ورزش و جوانان است، اضافه کرد: پیش از این صدور مجوزها طبق تفاهم‌نامه منعقد شده توسط وزارت کشور انجام می‌شد.

پارسانیا با بیان اینکه مدت زمان صدور مجوز از ۶ ماه به ۱۵ روز در بعد شهرستان‌ها کاهش یافته است، اضافه کرد: در بحث توانمندسازی نیز برنامه‌های مختلفی اجرا شده است.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه کارهای پراکنده‌ای در سازمان‌های مردم نهاد توسط دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است، گفت: نظام‌نامه آموزشی سازمان‌های مردم نهاد برای استانداردسازی و انجام سطوح مختلف تشکل مردم نهاد با بهره‌گیری از نظرات مختلف کارشناسی تدوین شد.

وی اذعان کرد: گروه‌های شبکه‌سازی برای توانمندسازی سمن‌های جوان تشکیل شده است که پس از دسته‌بندی گروه‌ها آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه می‌شود.

پارسانیا با تاکید بر اینکه رویکرد حمایتی از سازمان های مردم نهاد در بخش تخصیص اعتبارات داریم، تصریح کرد: سند راهبردی توسعه مشارکت نهادمند اجتماعی نسل جوان برای ارسال به ستاد ملی و شورای عالی جوانان آماده شده که وظایف دستگاه‌ها در آن مشخص است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha