• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403062012617
  • خبرنگار : 50356

پرداخت ۷۹ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران خراسان رضوی

پرداخت ۷۹ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی از پرداخت بیش از ۸۶ درصد مطالبات گندمکاران استان به ارزش ۷۹ هزار و ۳۴۵ میلیارد ریال خبر داد.

وحیدرضا فریدونی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بالغ بر ۵۲۲ هزار و  ۷۰۹ تن گندم تاکنون در خراسان رضوی به‌صورت تضمینی خریداری شده است، اظهار کرد: گندمکاران استان با تحویل این مقدار از دست رنج خود به مراکز خرید مستقر در سطح استان، حدنصاب قابل توجهی از خرید تضمینی گندم را طی پنج سال اخیر رقم زدند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی از خرید تضمینی گندم به عنوان یکی ازبزرگترین عملیات اقتصادی استان با ارزشی فراتر از ۹۱ هزار و ۹۱۷ میلیارد ریال یاد کرد و افزود: این عملیات با گستره ۱۷۵ هزار و ۶۰۰  هکتار و با افزون بر ۷ هزار  بهره بردار و همچنین ۶۹ هزار و ۱۱ محموله گندم ، پرچمدار اقدامات اساسی و بزرگ اقتصادی استان و یکی از حلقه های اصلی زنجیره تامین غذا و امنیت غذایی است.

فریدونی اضافه کرد: علاوه بر ثبت این رکورد در این عملیات بزرگ اقتصادی استان که از اواخر اردیبهشت ماه تا کنون صورت گرفته، در استان خراسان رضوی شاهد افزایش ۳۸ درصدی خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز گندمکاران استان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی علی‌رغم خشکسالی‌های سنواتی در سال‌ جاری بین ۱۰ استان پیشرو در خرید تضمینی گندم کشور بوده است، افزود: به لحاظ بیشترین درصد افزایش خرید نیز این استان رتبه قابل توجهی در سطح کشور به دست آورده است.

فریدونی تصریح کرد: در سال جاری هشت سیلوی دولتی، چهار سیلوی بخش خصوصی، هشت سیلوی جوار کارخانجات آرد در کنار ۲۴ انبار تعاون روستایی به‌عنوان مباشر این اداره کل در امر خرید تضمینی گندم فعال و نسبت به خدمت‌رسانی به کشاورزان اقدام نمودند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی در پایان به شهرستان‌های پیشرو در امر خرید تضمینی اشاره کرد و گفت: شهرستان مشهد با خرید ۷۶ هزار و ۵۱۲ تن، تربت جام با ۵۴ هزار و ۹۴۹ تن و جغتای با ۴۴ هزار و ۷۰۰ تن به ترتیب رتبه‌های نخست تا سوم خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان را از آن خود کرده‌اند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha