• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403062012576
  • خبرنگار : 50046

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد

میزان چاقی دانش آموزان خراسان شمالی کمتر از میانگین کشوری

میزان چاقی دانش آموزان خراسان شمالی کمتر از میانگین کشوری

ایسنا/خراسان شمالی معاون سلامت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: میزان چاقی دانش آموزان استان نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

علی مختارنژاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شیوع کرونا،  تعطیلی مدارس و خانه نشینی دانش آموزان سبب شد تا وزن آن ها طی یکی دو سال به مقدار قابل توجهی افزایش یابد.

وی افزود: اما از سال گذشته و با بازگشایی مدارس تلاش زیادی شد تا وزن دانش آموزان را کاهش دهیم که تا مقدار زیادی موفق شدیم و هم اکنون میزان چاقی دانش آموزان نسبت به میانگین کشوری کمتر شده است.

مختارنژاد ادامه داد: برای سال تحصیلی جدید برنامه ریزی کرده ایم تا تمامی دانش آموزان را به سمت انجام فعالیت های ورزشی سوق دهیم و عدالت ورزشی را اجرا کنیم.

وی بیان کرد: زیرساخت های ورزشی خوبی در مدارس استان ایجاد شده است، استخر دانش‌آموزی در تمامی شهرستان های استان به جز دو شهرستان وجود دارد.

این‌مقام‌ مسئول تصریح کرد: با تلاش ‌های انجام شده زمین‌های چمن مصنوعی زیادی برای دانش آموزان ایجاد شده و چند زمین چمن دیگر نیز در حال ساخت است.

وی بیان کرد: در حال حاضر مدارس استان با کمبود معلم ورزش مواجه نیست و از سوی دیگر معلم های ورزش استان نیز نیروهای جوان هستند.

به گزارش ایسنا، برای سال تحصیلی جدید ۱۰۷ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی ثبت نام کرده‌اند که ۹۷ درصد ثبت نام‌ها تاکنون قطعی شده است.

خراسان شمالی در سال تحصیلی جدید حدود ۱۱۳۷ کلاس درس چند پایه دارد که بیشترین مدارس چند پایه در شیروان و کمترین آن در گرمه است و این استان از لحاظ داشتن مدارس چند پایه جایگاه نهم کشوری را دارد.

در مجموع در سال تحصیلی جدید مدارس دولتی استان به ۹۵۰۰ معلم نیاز دارد و پیش‌بینی تعداد دانش آموزان ۱۹۵ هزار نفر است.

مهر ماه امسال ۲۸ طرح آموزشی در قالب ۱۶۰ کلاس با اعتبار ۱۸۴ میلیارد تومان در شهرستان‌های استان افتتاح می‌شود. با افتتاح این طرح‌ها ۲۳ هزار و ۳۰۰ متر مربع به فضای آموزشی استان افزوده می‌شود. 

در مجموع، ۱۷۰۰ مدرسه با ۸۰۰۰ کلاس درس در خراسان شمالی وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha