• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403062012519
  • خبرنگار : 50060

انتشار کتابی با محوریت «رابطه بشریت با زمین» در جهاددانشگاهی قزوین

انتشار کتابی با محوریت «رابطه بشریت با زمین» در جهاددانشگاهی قزوین

ایسنا/قزوین کتاب «راهنمای جامع ردپای کربن» با تألیف «فاطمه یوسفیان»، «فاطمه اکبرزاده» و «کیمیا کاظم‌پور» توسط انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشر شد.

کتاب «ردپای کربن» روایتی از رابطه بشریت با زمین است. رابطه‌ای که در تمام طول تاریخ با رونق باورنکردنی در پیشرفت فناوری، رشد اقتصادی و نوآوری رشد کرده است. با این‌حال، با ورق زدن صفحات این کتاب، برای خواننده آشکار می‌شود که این روایت به سمت تاریک‌تری پیش می‌رود. با گذشت زمان انسان درمی‌یابد که ثبات سیاره‌ای را که ما خانه می‌نامیم تهدید می‌کند و اکنون زمانی است که باید با ابعاد آن بیش از پیش آشنا شویم و به فکر چاره‌ای برای کاهش سرعت این تغییرات باشیم.

کتاب «راهنمای جامع ردپای کربن، مفاهیم، روش‌های محاسبه و راهکارهای کاهش انتشار کربن» یک کاوش جامع از مفهوم ردپای کربن و مجموعه‌ای است که بر زندگی ما و دنیای اطراف ما تأثیر می‌گذارد. در فصل‌های این کتاب، به بررسی منابع انتشار کربن، پیامدهای این انتشار و اقدامات ملموسی که می‌توانیم برای کاهش اثرات زیست‌محیطی خود داشته باشیم، پرداخته شده است.

در بخش‌های بعدی، مخاطب اطلاعات دقیقی در مورد جنبه‌های مختلف ردپای کربن، از انتشار ناشی از انتخاب‎های روزانه انسان گرفته تا موارد تولیدشده از طریق صنایع و دولت، پیدا خواهد کرد. همچنین در مورد راه‌حل‌های عملی، نقش فناوری و نقش حیاتی سیاست‌ها و توافق‌نامه‌های بین‌المللی در شکل‌گیری آینده‌ بحث شده است.

در بخشی از مقدمه‌ی کتاب آمده است:  این کتاب تنها مخزنی از دانش نیست، بلکه یک فراخوان برای عمل است. این فراخوان برای پیوستن به تلاش‌های جهانی برای کاهش ردپای کربن و آینده‌ای سالم‌تر و پایدارتر برای سیاره ما است؛ اما این داستان نا امیدی و انتظار برای پایان نیست. این روایتی سرشار از امید و توانایی‌های بالقوه است.

مفهوم ردپای کربن یک عنصر کلیدی از تلاش گسترده‌تر برای پایداری و سفری به‌سوی هم‌زیستی بهتر با محیط‌زیست ما است. پایداری یعنی زندگی و فعالیت به‌گونه‌ای که نیازهای کنونی ما را برآورده کند، بدون اینکه توانایی نسل‌های آینده برای برآوردن نیازهایشان به خطر بیفتد. با درک و کاهش ردپای کربن، گام مهمی در جهت دستیابی به جهانی پایدار برمی‌داریم، دنیایی که در آن داستان به‌سوی آینده‌ای متعادل‌تر و بادوام‌تر می‌چرخد.

به گزارش ایسنا، کتاب «ردپای کربن» با تألیف «فاطمه یوسفیان»، «فاطمه اکبرزاده» و «کیمیا کاظم‌پور» در ۲۱۴ صفحه و قطع وزیری به بهای ۲۵۰ هزار تومان از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha