• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403062012441
  • خبرنگار : 50175

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

تخصص و تعهد دو رسالت مهم در دانشگاه محسوب می‌شود

تخصص و تعهد دو رسالت مهم در دانشگاه محسوب می‌شود

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: تخصص و تعهد دو رسالت مهم در دانشگاه محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز (۲۰ شهریورماه) در مراسم اختتامیه طرح ملی اعتلا که در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه کارکردهای متفاوتی دارد در این راستا وظیفه دانشجو یادگیری و رسالت استاد پژوهش و تأثیرگذاری بر آینده کشور است.

وی خاطرنشان کرد: خروجی دانشگاه، دانشجویانی متخصص در رشته‌های مختلف است که در طول تحصیل دانشجو، اساتید نقش بسیار مهمی در آموزش علم و تربیت دانشجو دارند.

امام‌جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: اگر در دانشگاه ضعف علمی باشد نه استاد به وظایف خود عمل می‌کند و نه دانشجو پشتکار برای علم و تحصیل دانش دارد.

شاهرخی بیان کرد: دانشگاه مولد دانشگاهی است که تعهد و تخصص را در کنار هم داشته باشد و دانشگاه باید تحول‌گرا و مرکزی برای ایده‌ها و ابتکارات و اکتشافات باشد.

وی ادامه داد: تربیت دانشجویان در مسیر علم و دانش و همچنین تعهد در رسالتی که بر عهده‌دارند بسیار مهم است از همین رو باید در دانشگاه‌ها برای افزایش اختراعات و فراهم کردن زمینه برای نوآوری تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: یکی از اقداماتی که باید در دانشگاه مدنظر باشد، تربیت اخلاق اسلامی است و از این روش می‌توان ارزش‌های اسلامی را بیان کرد که اساتید دانشگاه باید در این زمینه توجه کنند که تبلیغات مسموم، این مرکز علم و دانش را دچار مشکل نکند.

شاهرخی اظهار کرد:  پسران و دختران جدای از هم تحصیل می‌کنند و در یک مقطع سنی حساس بدون هیچ‌گونه آموزشی با هم مختلط می‌شوند که پیرامون این موضوع و مسئله سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها توسط اساتید دانشگاهی باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در مدیریت کلان دانشگاه برنامه‌ریزی صحیح انجام نشود این مسئله آسیب‌های خود را در طولانی‌مدت نشان می‌دهد زمانی که دیگر این آسیب‌ها و آفت‌ها قابل جبران نیست.

امام‌جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: می‌توانیم آینده کشورمان را با نگاه به دانشگاه‌هایمان پیشگویی کنیم اگر با مدیریت صحیح تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در دانشگاه‌های پیش برود دانشگاه می‌تواند در شکل دادن به جامعه اسلامی نقش‌آفرین باشد و حضور دانشجویان در این مسیر نقش تعیین‌کننده دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha