• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403062012429
  • خبرنگار : 50176

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان: 

شاخص شناسایی و وصل به درمان در برنامه کنترل HIV در لرستان بالاتر از میانگین کشوری است

شاخص شناسایی و وصل به درمان در برنامه کنترل HIV در لرستان بالاتر از میانگین کشوری است

ایسنا/لرستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با فعالیت‌های انجام شده شاخص شناسایی و وصل شدن به درمان در برنامه کنترل عفونت HIV  دانشگاه علوم پزشکی لرستان به بالاتر از میانگین کشوری رسیده است.

مریم کوشکی امروز سه‌شنبه ۲۰ شهریور در جلسه استراتژیک کنترل عفونت HIV که در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف اجرای برنامه استراتژیک عفونت HIV، شناسایی بیماران مبتلا و کنترل آن است، خاطرنشان کرد: در استان لرستان ۱۸ سازمان و اداره در اجرای این برنامه مشارکت دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان بر لزوم هماهنگی بین دستگاهی برای به ثمر رسیدن اهداف این برنامه تاکید کرد و گفت: کنترل عفونت HIV، مشارکت همگانی را می‌طلبد و همه سازمان ها و شرکای برنامه باید در این رابطه وظایف خود را انجام دهند.

کوشکی از فعالیت ۱۰ مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در استان لرستان خبر داد و یادآور شد: این مراکز در تمام شهرستان های استان به جز، شهرستان سپیددشت، شهرستان رومشکان و شهرستان چگنی فعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه کلیه خدمات ارائه شده در این مراکز برای عموم مردم رایگان هستند، افزود: در این مراکز مشاوره در خصوص عفونتHIV و آزمایش تشخیص سریع HIV، برای داوطلبان انجام خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه، خاطرنشان کرد: درصورت شناسایی بیمار مبتلا به این عفونت، کلیه خدمات درمانی شامل ویزیت پزشک، توزیع دارو و تست‌های آزمایشگاهی به صورت رایگان ارائه خواهد شد.

در این جلسه نمایندگان و برخی مدیران سازمان‌ها و ادارات شریک در این برنامه حضور داشتند و خدمات و برنامه‌های سازمان خود را در رابطه با برنامه استراتژیک کنترل عفونت ایدز ارائه کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha