• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062012406
  • خبرنگار : 50974

گفت‌وگوی ایسنا با رتبه‌های برتر تالش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

گفت‌وگوی ایسنا با رتبه‌های برتر تالش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

ایسنا/گیلان مهشید رستمی، اشکان ایمانی و محمدسبحان محمدنژاد سه دانش‌آموز تالشی هستند که توانستند با تلاش و پشتکار به ترتیب رتبه ۱۷۳ رشته علوم انسانی، رتبه ۱۹۴ رشته علوم انسانی و رتبه ۶۳۶ رشته علوم تجربی را در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ کسب کنند.

مهشید رستمی، رتبه ۲۹ منطقه سه و رتبه ۱۷۳ کشوری در کنکور علوم انسانی سال ۱۴۰۳ از تالش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص میزان مطالعه در طول دوران تحصیل، اظهار کرد: در طول دوران تحصیل حدود ۱۲ الی ۱۴ ساعت در روز مطالعه داشتم و توانستم با تلاش و پشتکار رتبه خوبی را در کنکور امسال کسب کنم.

گفت‌وگوی ایسنا با رتبه‌های برتر تالش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

وی دلیل اصلی موفقیت خود را تلاش مستمر و تعهد برای رسیدن به هدف عنوان و اظهار کرد: ابتدا لطف خداوند متعال و سپس تلاش، هدفمندی و تعهدی که برای رسیدن به هدفم داشتم دلیل اصلی موفقیتم در کنکور بود، امیدوارم بتوانم در رشته حقوق دانشگاه شهید بهشتی یا تهران ادامه تحصیل دهم.

رستمی با اشاره به نقش خانواده در رسیدن به این موفقیت گفت: خانواده‌ام در این مسیر نقشی بسیار مهمی داشتند آنها تلاش می‌کردند تا بهترین شرایط را برای موفقیتم فراهم کنند، در این بین خواهر بزرگترم برای موفقیت در کنکور، کمک و نقش فراوانی داشت، همین امر بیانگر تاثیر بالای خانواده در رسیدن به موفقیت است.

گفت‌وگوی ایسنا با رتبه‌های برتر تالش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

اشکان ایمانی دیگر دانش‌آموز تالشی است که رتبه ۳۴ منطقه سه و ۱۹۴ کشوری را در علوم انسانی کسب کرده، در پاسخ به این سوال که «آیا انتظار کسب چنین رتبه‌ای را در کنکور داشتی» گفت: در طول دوران تحصیل خودم انتظار کسب چنین رتبه‌ای را نداشتم اما پس از اعلام ترازها و درصدها کسب رتبه خوب را پیش‌بینی می‌کردم.

 رتبه ۳۴ منطقه سه کشوری با اشاره به میزان مطالعه در دوران تحصیل، تصریح کرد: میزان مطالعه‌ام در سال دهم نسبت به سال یازدهم متفاوت بود، به طوری که در سال یازدهم مطالعه بیشتری داشتم، در روزهای که مدرسه می‌رفتم میانگین بین ۷ الی ۸ ساعت مطالعه می‌کردم.

ایمانی دلیل اصلی موفقیت خود را استمرار در مطالعه مباحث درسی بیان و اظهار کرد: دلیل اصلی موفقیت بنده استمرار در مطالعه مباحث درسی بود و همین موضوع نیز باعث شد تا در کنکور سال جاری رتبه خوبی را کسب کنم و امیدوارم بتوانم در رشته حقوق در یکی از دانشگاه‌های شهید بهشتی یا تهران ادامه تحصیل دهم.

وی نقش خانواده را در رسیدن به موفقیت مهم دانست و گفت: یقینا خانواده نقشی مهمی در کسب موفقیت دارند، خانواده به عنوان پشتیبان، مشوق و حامی بنده مرا برای رسیدن به این موفقیت همراهی کردند و همین مسئله نیز دلیل گویای تاثیر بالای خانواده در مسیر موفقیت است.

گفت‌وگوی ایسنا با رتبه‌های برتر تالش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

محمدسبحان محمدنژاد، هم دیگر دانش‌آموز تالشی است که حائز رتبه ۹۶ منطقه سه و ۶۳۶ کشوری در کنکور رشته علوم تجربی شد، با اشاره به علاقه خود جهت ادامه تحصیل در رشته دندان پزشکی، عنوان کرد: متولد قم هستم اما در شهرستان تالش دوران تحصیل خود را گذراندم و در یک خانواده پنج نفره زندگی می‌کنم، مادرم خانه دار و پدرم نیز کارمند دادگستری است، علاقه مندم در رشته دندان پزشکی در دانشگاه تهران یا شهید بهشتی ادامه تحصیل دهم.

محمدنژاد میانگین مطالعه در طول دوران تحصیل خود را بین پنج الی هشت ساعت در روز عنوان کرد و افزود: در سال دهم پنج ساعت در روز مطالعه داشتم اما در سال‌های یازدهم و دوازدهم ساعت مطالعه‌ام به هفت و هشت ساعت در طول شبانه روز افزایش یافت.

این رتبه ۹۶ منطقه سه شهرستان تالش در رشته علوم تجربی نقش خانواده را به عنوان حامی اصلی خود دانست و گفت: بی‌شک خانواده به عنوان اصلی‌ترین و بالاترین دارایی یک انسان نقش بسیار ویژه‌ای در رسیدن به اهداف عالی دارد و همین امر نیز برای من تحقق یافت و توانستم با پشتیبانی و حمایت‌های مالی و عاطفی خانواده‌ام به هدفم برسم.

وی خطاب به دانش‌آموزان و جوانان، داشتن امید و انگیزه را مهمترین ابزار برای رسیدن به هدف عنوان و تاکید کرد: مطمئن باشید که اگر به هدف خود ایمان داشته باشید قطعا به آن دست می‌یابید زیرا امید و انگیزه مسیر موفقیت ما را هموار می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha