• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403062012359
  • خبرنگار : 71560

سالک: ارتباط دوطرفه بین مردم و مسئولان راه‌حل برون‌رفت از مشکلات است

سالک: ارتباط دوطرفه بین مردم و مسئولان راه‌حل برون‌رفت از مشکلات است

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: نقش مردم در پیشبرد امور کشور یک واقعیت انکار ناپذیر بوده و لازم است مسئولان مردم را نسبت به آنچه که پیرامون آنان می گذرد آگاه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقش مردم در پیشبرد اهداف نظام و دولتمردان، بیان کرد: نکته اول این است که انقلاب اسلامی ما مردمی است؛ یعنی شما در دنیا چنین انقلابی که مردم پشتیبان آن بوده و در صحنه های مختلف میدان دار آن باشند، پیدا نمی کنید. دلایل انقلابی بودن مردم و حضور آنان در پیروزی انقلاب نیز روشن است. در هشت سال دوران دفاع مقدس فرزندان مردم بودند که در صحنه حاضر شدند.

رمز پیروزی ملت ایران وحدت حول محور ولایت است

وی ادامه دارد: در مقابل منافقین و تجزیه‌طلبان و در خیلی از صحنه های دیگر، دشمنان اسلام به واسطه حضور مردم در صحنه عقب‌نشینی کردند. نکته اصلی وحدت مردم حول محور ولایت است. این رمز پیروزی ملت ایران در طول ۴۶ سال است. از سوی دیگر مردم در سرنوشت کشور و پیشرفت و تعالی کشور در تمام ابعاد نقش آفرین هستند. مردم در مباحث علمی، سیاسی، فرهنگی، دانش بنیان ها و اقتصاد نقش اول را دارند.

این نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: همین الان می بینیم که دولتمردان می گویند بدون حضور و همکاری مردم نمی توانند کارها را پیش ببرند. بدون کمک بخش خصوصی امور کشور پیش نمی رود. این یک واقعیت انکار ناپذیر است. از سوی دیگر مردم اگر از وضعیت حاکمیت ناراضی شدند، باید به گلایه آنان توجه کرد. ما باید به گونه ای عمل کنیم که اعتماد مردم به حاکمیت روز افزون شود. این موضوع نیز به چند معقوله بستگی دارد. مباحث اقتصادی و معیشت مردم، محل اسکان مردم و مباحث فرهنگی مردم همه دست به دست هم داده و ضعفی را ایجاد کرده که با مشکلاتی روبه رو شده ایم.

مردم با کسب آگاهی سد پولادینی در برابر بیگانگان هستند

وی تاکید کرد: از سوی دیگر هر چند به مردم اطلاع رسانی مستند صورت بگیرد، مردم سد پولادین در مقابل بیگانگان هستند. مردم باید نسبت به آنچه پیرامون آنان می گذرد آگاه شوند. این آگاهی سد پولادینی در مقابل هجمه سنگین دشمن خواهد بود؛ کمااینکه ما دیدیم در انتخابات دشمن با تمام توان در فضای مجازی و ماهواره تلاش کرد تا مردم در انتخابات شرکت نکنند اما ۵۵ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند.

سالک بیان کرد: مردم همواره پای انقلاب خود ایستاده و مشتی بر دهان یاوه گویان خارجی زده اند. نکته بعد این است که ما باید راه های مختلفی را با توجه به اقشار مختلف و سلایق مختلف در جامعه در اختیار مردم بگذاریم. راه حل ها دو طرفه است. طرف اول این است که مسئولان در حاکمیت باید در دل مردم رفته و با مردم صحبت کنند. راه حل های معضلات اجتماعی را باید از مردم گرفت. باید یک ارتباط منطقی بین  مسئولان حاکمیتی با مردم برقرار باشد.

از هنرهای شهید رئیسی حضور در بین مردم بود

وی خاطرنشان کرد: یکی از هنرهایی که مرحوم شهید رئیسی داشت این بود که به دل مردم می رفت و در نقاط محروم و مستضعف به حرف های مردم گوش می داد. همانجا نیز برای حل مشکلات مردم می ایستاد. امروز شرایط کشور به گونه ای است که باید مسئولان در بین مردم حرف مردم را گوش داده و پشت گوش نیز نیاندازند؛ کمااینکه رئیس جمهور شهید همین کار را انجام می داد. این ارتباط دو طرفه بین مردم و مسئولان راه حل برون رفت از تمام مشکلات و معضلات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha