• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403062012356
  • خبرنگار : 50455

تکمیل و بهسازی ۵ خانه موزه در قم

تکمیل و بهسازی ۵ خانه موزه در قم
عکس تزئینی است

ایسنا/قم سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: تکمیل و بهسازی ۵ خانه موزه شهیدان فخری زاده، شفیعی، گائینی، کلهری و توکلی در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال بخش عمده‌ای از این اماکن فرهنگی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

سید محمد موسوی منش امروز ۲۰ شهریورماه در گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: به منظور ضرورت و اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال جاری دو ردیف بودجه برای تملک، بهسازی و مرمت خانه موزه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اثرگذاری خانه موزه‌ها افزود: خانه موزه شهید زین‌الدین در طول مدت فعالیت خود ۱۷ هزار مخاطب داشته است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم تصریح کرد: حوزه تملکات، مالی، مدیران مناطق، سازمان سیما، منظر و فضای سبز و اداره کل ارتباطات و سایر حوزه‌های مرتبط در ایجاد و راه‌اندازی این خانه‌ها همکاری کامل دارند.

موسوی منش با تاکید بر اینکه خانه موزه شهید کلهری تملک شده و در مرحله طراحی قرار دارد، ادامه داد: در حال حاضر با توجه به مناسبت‌های مختلف، فعالیت‌های فرهنگی در خانه موزه شهید زین‌الدین اجرا می‌شود و با تکمیل و بهسازی ۵ خانه موزه شهیدان فخری زاده، شفیعی، گائینی، کلهری و توکلی در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال بخش عمده‌ای از این اماکن فرهنگی در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

وی از فعالیت دو سرای محله در سطح شهر خبر داد و گفت: سرای محله کوکب و سرای محله خانواده با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی، ترویج و اعتلای میراث و هویت فرهنگی، تاریخی و انقلابی شهر قم، غنا بخشیدن به برنامه‌های اوقات فراغت کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در پایان با اشاره به فرهنگسرای شهریار ادامه داد: فرهنگسرای شهریار در مجاورت بوستان شهریار در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و لوازم و تجهیزات موردنیاز برای آن خریداری‌ شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha