• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403062012278
  • خبرنگار : 71368

در بررسی گزارش حسابرسی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران مطرح شد

مراجعه تنها یک میلیون و۶۰۰هزارخودرو به مراکز معاینه فنی تهران/لزوم اخذ نرخ طرح ترافیک مبتنی بر دریافت معاینه فنی ازتهران

مراجعه تنها یک میلیون و۶۰۰هزارخودرو به مراکز معاینه فنی تهران/لزوم اخذ نرخ طرح ترافیک مبتنی بر دریافت معاینه فنی ازتهران

اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرسی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران برای سال ۱۴۰۲ را تصویب کردند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز بررسی گزارش حسابرس برای ستاد معاینه فنی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ را روی میز بررسی قرار دادند و حبیب کاشانی بعد از استماع نظر حسابرس گفت: بندهای تکلیفی مشخصی برای ستاد مرکزی معاینه فنی مشخص شده که لازم است کارگروه ویژه‌ای را تشکیل دهند و تا پایان مهرماه این بندهای تکلیفی گزارش حسابرس را تعیین تکلیف کنند.

وی با بیان اینکه باید دارایی‌های ستاد معاینه فنی افزایش یابد تا مشمول قانون ۱۴۱ قانون تجارت مبنی بر انحلال قرار نگیرد، تأکید کرد: انتقال مالکیت زمین‌های استیجاری مراکز معاینه فنی و زیان‌ده بودن این ستاد باید مورد بررسی قرار گیرد.

جعفر تشکری هاشمی نیز با بیان اینکه شرایط سختی برای سنجش خودروها وجود دارد؛ اما کارکنان زحمت‌کش و مدیران ستاد معاینه فنی با دقت و نظم زیاد استانداردها را چک می‌کنند، گفت: مراکز معاینه فنی شهر تهران کاملا استاندارد است و از زمانی که نوبت‌دهی اینترنتی نیز آغاز شده شاهد افزایش نظم در این مراکز هستیم. البته دقت داشته باشید که ما در کنترل معاینه فنی راهی جز کنترل هوشمند نداریم و باید با دوربین‌های پلاک‌خوان، خودروهای فاقد معاینه فنی اعمال قانون شوند.

وی با بیان اینکه متأسفانه به دلیل برخورد ساده‌انگارانه مراکز معاینه فنی خارج از تهران شاهد آن هستیم که مالکان خودروها به شهرستان‌ها مراجعه می‌کنند، گفت: از وزارت کشور می‌خواهیم به مراکز معاینه فنی فاقد استانداردهای لازم، اجازه فعالیت ندهند.

در ادامه محمد مهدی میرزایی قمی رئیس ستاد معاینه فنی شهر تهران نیز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه براساس قانون هوای پاک نرخ معاینه فنی را هیأت دولت به پیشنهاد وزارت کشور مشخص می‌کند و این مساله از حیطه اختیارات ما خارج است، گفت: در چند ماه اخیر نرخ معاینه فنی ۹۲ هزار تومان بود که حاشیه سود ما ۲۰ درصد است و این در حالیست که با توجه به توان نیروی انسانی، قیمت زمین و خدمات ارائه شده نرخی که ما مشخص کردیم برای امسال به ۴۲۰ هزار تومان رسیده و این ۴۲۰ هزار تومان کجا و نرخ ۹۲ هزار تومانی کجا. در حالی که درآمدهای معاینه فنی تابع نرخ معاینه فنی و میزان مراجعات است که در سال قبل میزان مراجعات حدود یک میلیون و ۶۰۰ مورد بوده است.

وی در مورد اورهال تجهیزات معاینه فنی نیز با بیان اینکه از ۱۵ سال گذشته دستگاه‌های معاینه فنی به روز رسانی نشده و به محض ورود بنده به ستاد معاینه فنی، ۶۰ میلیارد تومان برای اورهال تجهیزات گذاشته شده است، گفت: به شرایطی رسیدیم که ۶۰۰ مرکز معاینه فنی در کشور به اندازه مرکز بیهقی ما به روز نیستند.

میرزایی با بیان اینکه ظرفیت مراکز معاینه فنی تهران پاسخگوی سه و نیم میلیون خودروست اما تعداد مراجعات ما سالانه ۱.۶ میلیون خودرو بوده است، گفت: سال گذشته تنها ۳۷ درصد از خودروهای پلاک تهران به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه کردند؛ در حالی که این خودروها باید از تهران معاینه فنی دریافت کنند و ما درخواست داریم که در قالب لایحه‌ای اخذ نرخ طرح ترافیک مبتنی بر معاینه فنی در مراکز شهر تهران باشد.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرسی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران برای سال ۱۴۰۲ را تصویب کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha