• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062012237
  • خبرنگار : 71660

رسانه ترکیه‌ای: اوکراین برای حمله به نیروهای روسیه به النصره متوسل شده است

رسانه ترکیه‌ای: اوکراین برای حمله به نیروهای روسیه به النصره متوسل شده است

رسانه ترکیه‌ای به نقل از منابعی گزارش داد دولت اوکراین با نمایندگانی از «هیئت تحریرالشام» در سوریه مذاکراتی را برگزار کرده تا نیروهایی را از این گروه تروریستی برای مبارزه علیه روسیه جذب کند.

به گزارش ایسنا، اوکراین در حال حاضر با کمبود نیرو و مهمات در میدان نبرد دست‌وپنجه نرم می‌کند و رسانه‌های غربی و تحلیلگران نظامی طی هفته‌های اخیر هشدار داده‌اند که اگر اوکراین نتواند چنین ضعف‌هایی را جبران کند، بی‌شک در مقابل روسیه شکست خواهد خورد.

روزنامه «آیدینلیک» با استناد به منابعی آگاه نوشت: «دولت کی‌یف همانطور که پیشتر مشخص شد برای انجام عملیات مخفیانه علیه نیروهای روسی با پ.ک.‌ک/ پ.ی.د در سوریه همکاری می‌کرد، اکنون با تروریست‌های هیئت تحریرالشام که ادلب را اشغال کرده‌اند، روابط برقرار کرده است.»

این روزنامه در ادامه گزارش تاکید کرد: «طی ماه‌های اخیر یک هیئت اوکراینی به ادلب سفر کرده و با رهبران هیئت تحریر الشام دیداری را انجام داده است.»

طبق گزارش این رسانه ترکیه‌ای، دیدار نمایندگان دولت اوکراین با رهبران هیئت تحریر الشام در ادلب در تاریخ ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) برگزار شد.

روزنامه «آیدینلیک» تاکید کرد: «واضح است که دولت کی‌یف که در جنگ با روسیه با کمبود شدید نیرو مواجه شده، به دنبال نیروهای کمکی جدید در میدان نبرد است. در این خصوص، تعجب‌آور نیست که کی‌یف که ابتدا زندان‌های خود را خالی کرد، سپس روابط نزدیکی با سازمان تروریستی پ.ک.ک/پ.ی.د برقرار کرد، حالا به هیئت تحریر الشام متوسل شده است.»

پیش از این تعدادی از کشورهای آفریقایی روابط دیپلماتیک خود را با اوکراین قطع کردند که این تصمیم مربوط به حمایت کی‌یف از تروریست‌ها در کشورهای آفریقایی بود. وزارت خارجه سنگال پیشتر سفیر اوکراین را به دلیل حمایت وی از تروریست‌ها احضار کرده بود. هم‌چنین بورکینافاسو از جامعه جهانی خواست تا حمایت کی‌یف از گروه‌های تروریستی را ارزیابی کند.

این روزنامه ترکیه‌ای هم‌چنین نوشت: «اوکراین ۷۵ پهپاد را در ازای آزادی تعدادی از شبه‌نظامیان تندرو ضدروسی هیئت تحریرالشام به این گروه پیشنهاد داده است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha