• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403062012138
  • خبرنگار : 71368

کاهش سطح آب دریاچه خلیج فارس به دلیل نبود مدیریت کارآمد

کاهش سطح آب دریاچه خلیج فارس به دلیل نبود مدیریت کارآمد

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت مجموعه گردشگری دریاچه خلیج فارس به صورت فوری تأکید کرد و گفت: شهرداری تهران موظف است ظرف مدت یک ماه طرح جامع یکپارچه‌سازی مدیریت مجموعه را ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، زهرا شمس احسان در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به بازدید اخیرش از مجموعه گردشگری دریاچه خلیج فارس با بیان اینکه دریاچه شهدای خلیج فارس در منطقه ۲۲ با بیش از یک دهه سابقه به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی و گردشگری تهران، نقش مؤثری در توسعه فضاهای تفریحی و فرهنگی این منطقه ایفا کرده است، گفت: هدف اصلی از ایجاد این مجموعه، تبدیل آن به قطب گردشگری و فرهنگی تهران بود، اما در سال‌های اخیر به دلیل مدیریت چندپاره و ناکارآمد از سوی نهادهای مختلف شهرداری تهران مشکلات عمده‌ای در ابعاد مختلف زیست‌ محیطی، امنیتی، ایمنی و فرهنگی بروز کرده است.

وی با بیان اینکه این مشکلات به‌طور مستقیم بر تجربه گردشگران و کیفیت محیط زیستی مجموعه تأثیر گذاشته‌؛ بگونه‌ای که نیازمند توجه فوری و رویکردی یکپارچه هستند، اظهار کرد: کاهش منابع آبی و سطح آب دریاچه به دلیل نبود مدیریت جامع و کارآمد، تهدیدی جدی برای اکوسیستم منطقه ایجاد کرده است که این مسئله نه تنها به حیات گیاهی و جانوری آسیب زده، بلکه جذابیت گردشگری را نیز به‌ شدت کاهش داده است و همچنین تجهیزات تفریحی موجود در مجموعه فاقد استانداردهای لازم ایمنی هستند و بسیاری از آن‌ها به‌روزرسانی نشده‌اند.

شمس احسان افزود: زیرساخت‌های هوشمند برای مدیریت و نظارت بهینه بر مجموعه ناکافی بوده و موجب بروز مشکلات ایمنی شده است و همچنین به دلیل مدیریت ناهماهنگ و پراکنده، از ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی و اقتصادی آن به‌ درستی بهره‌برداری نشده و بسیاری از فرصت‌ها از دست رفته است. پس از شهردار تهران انتظار داریم برای حل این مشکلات و بهبود وضعیت مجموعه، مواردی چون یکپارچه‌سازی مدیریت مجموعه را در اولویت قرار دهد و لازم است طرح جامع یکپارچه‌سازی مدیریت مجموعه با تعیین متولی واحد تدوین شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود که شرکت نوسازی و عمران چیتگر به‌ عنوان متولی اصلی این مجموعه انتخاب شود، گفت: این اقدام مستلزم خلع ید سایر سازمان‌ها و نهادهای شهرداری است تا یک مدیریت منسجم و متمرکز برای تمامی ابعاد مجموعه ایجاد شود قطعا تمرکز مدیریت بر یک نهاد واحد، موجب افزایش کارآمدی و تسهیل در اجرای برنامه‌ها می‌شود.

شمس احسان با تأکید بر احیای اکوسیستم دریاچه بر اساس تدوین برنامه جامع و علمی برای احیای اکوسیستم دریاچه، ادامه داد: استفاده از فناوری‌های نوین و پایدار می‌تواند به حفظ تعادل اکولوژیکی منطقه کمک کرده و در عین حال جذابیت گردشگری آن را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران موظف است ظرف مدت یک ماه طرح جامع یکپارچه‌سازی مدیریت مجموعه را ارائه دهد، گفت: همچنین می بایست به‌ صورت ماهانه گزارش‌های مستند از اقدامات و پیشرفت‌ها را به شورای شهر ارائه کند که البته این گزارش‌ها باید بر اساس شاخص‌های عملکردی مشخص مورد ارزیابی قرار گیرد تا از بهبود وضعیت مجموعه و احیای کامل آن اطمینان حاصل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha