• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403062012116
  • خبرنگار : 50121

رئیس اداره تعاون اردستان خبر داد:

افتتاح اولین خانه کارگری و انجمن صنفی کارگران ساختمانی در اردستان

افتتاح اولین خانه کارگری و انجمن صنفی کارگران ساختمانی در اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: به‌منظور رفاه اجتماعی و کمک به قشر زحمت‌کش کارگران، اولین انجمن صنفی کارگران ساختمانی و خانه کارگری شهرستان در اردستان افتتاح شد.

وحید نقوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به منظور رفاه اجتماعی، برابری و عدالت اجتماعی و کمک به قشر زحمت‌کش کارگران، اولین انجمن صنفی کارگران ساختمانی و استادکاران و همچنین خانه کارگری شهرستان اردستان افتتاح شد.

وی افزود: تا قبل از این، حدود ۵۰۰ نفر از کارگران ساختمانی و استادکاران اردستان برای بهره‌مندی از تأییدیه بیمه‌ای خود باید به انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرهای اطراف مراجعه می‌کردند که با افتتاح دفترخانه کارگری این کمبود برطرف شد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان، تصریح کرد: این انجمن به منظور ساماندهی فعالیت کارگران ساختمانی و ایجاد وحدت رویه در زمینه کیفیت خدمات، هزینه‌های کارگری، دفاع از حقوق استادکاران و کارگران، دفاع از حقوق صاحب‌کاران و ثبات و کنترل قیمت‌های ساخت‌وساز راه‌اندازی شد.

نقوی با اشاره به راه‌اندازی اولین خانه کارگری در این شهرستان گفت: بیش از ۸۰۰۰ نیروی کارگر در واحدهای صنعتی و صنفی اردستان مشغول فعالیت هستند که امیدواریم با راه‌اندازی خانه کارگر شاهد رسیدگی هرچه بیشتر به نیازهای معیشتی آنها باشیم.

وی با بیان اینکه کارگران شاغل و بازنشسته و خانواده‌های تحت تکفل آن‌ها می‌توانند با مراجعه به خانه کارگراز از خدمات آموزشی، درمانی، فرهنگی، تفریحی و اجتماعی برخوردار شوند، گفت: کارگران و خانواده آن‌ها با ثبت نام در خانه کارگر و دریافت کارت عضویت می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند. قطعاً راه‌اندازی چنین تشکلی برای رسیدگی و توجه به امورات معیشتی کارگران ضروری بود.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان با اشاره به اینکه یکی از مزایایی که کارگران به واسطه عضویت در خانه کارگر از آن بهره‌مند می‌شوند، بهره‌مندی از چندین خدمات بیمه‌ای از جمله بیمه درمانی و تکمیلی است، خاطرنشان کرد: همه کارگران شهرستان اردستان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و مدارک لازم برای استفاده از خدماتی خانه‌ کارگر به این مرکز واقع در سه راه هلال احمر مراجعه کنند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha