• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403062011972
  • منبع : نمایندگی سمنان

تشکیل ۵۲ پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در استان سمنان

تشکیل ۵۲ پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در استان سمنان

ایسنا/سمنان فرمانده یگان حفاظت منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از رفع تصرف ۸۷ هکتار از اراضی ملی در استان سمنان خبر داد.

سرهنگ علیرضا ابوطالبی ۲۰ شهریورماه با اشاره به رفع تصرف ۸۷ هکتار از اراضی ملی در سطح استان سمنان از ابتدای امسال تاکنون اظهار کرد: ۵۲ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در استان برای متخلفان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این مدت اراضی به مساحت ۸۶۹ هزار و ۱۲۹ مترمربع از عرصه‌های منابع‌ طبیعی توسط نیروهای یگان حفاظت منابع‌ طبیعی استان سمنان، خلع‌ ید شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به رفع تصرف ۸۷ هکتار از اراضی ملی این استان سمنان، افزود: برای متخلفان در این بخش بیش از ۲۵ هکتار از اراضی ملی استان پرونده جهت تخریب و تصرف تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ۵۲ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در استان برای متخلفان تشکیل شده است، اظهار کرد: قانون‌شکنان بعد از تکمیل پرونده به مراجع قضایی در استان معرفی خواهند شد.

ابوطالبی با اشاره به اجرای حکم قضایی ۴۷ فقره پرونده متخلفان در سطح استان تصریح کرد: ۸۷ هکتار از اراضی ملی استان با اجرای احکام قضایی رفع تصرف شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش‌ترین تصرفات اراضی ملی در شهرستان مهدی‌شهر صورت گرفته است، گفت: بیشترین پرونده تخلف نیز در این شهرستان تشکیل شده است.

به گفته وی، هرگونه تخریب‌ و تصرف، ساخت ‌و ساز غیرمجاز، برداشت غیرمجاز خاک، تغییر کاربری و... در اراضی که جزو عرصه های منابع‌ طبیعی است، ممنوع است.

ابوطالبی همچنین تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی متعددی در جهت کاهش عوامل مؤثر در تخریب اراضی و منابع‌ طبیعی در سطح استان سمنان برگزار شده است.

این مقام مسئول در خصوص گشت‌ها و حضور فیزیکی عوامل یگان حفاظت در عرصه‌های منابع‌ طبیعی سطح استان سمنان گفت: روزانه ۱۸ گشت توسط یگان‌ها در سطح عرصه‌ها جهت کاهش تعدی به اراضی و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان انجام می‌شود.

وی از شهروندان خواست گزارش‌های خود را در ارتباط با هرگونه حوادث، جرائم و تخلفات مرتبط با عرصه‌های منابع‌طبیعی اعم از قاچاق چوب، آتش‌سوزی، تخریب اراضی، ساخت‌ و ساز غیرمجاز و.... از طریق سامانه تلفنی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha