• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403061911928
  • خبرنگار : 30147

جانباز دفاع مقدس به خیل یاران شهیدش پیوست

جانباز دفاع مقدس به خیل یاران شهیدش پیوست

ایسنا/خراسان رضوی علی رفیعی، دومین جانباز عزیزی بود که در آخرین ماه تابستان در کاشمر به خیل یاران شهیدش پیوست و بر روی دستان مردم قدرشناس این شهرستان تشییع شد.

هفتم شهریور جانباز ۷۰ درصد علی رفیعی و امروز حاج احمد خدادادی و مردمی که سنگ تمام گذاشتند و این شهیدان را تا آرامگاه ابدی بدرقه و خاکسپاری کردند. قرار ساعت ۱۶ بود اما هم‌رزمان قبل آن برای وداع با یار جبهه و جنگشان آمده بودند.

تشییع باشکوه شهید گرانقدر از بلوار شاهد با حضور حداکثری مردم کاشمر آغاز و تا آرامگاه ابدی بدرقه شد، در گلزار شهدای زیارتگاه شهید مدرس توسط امام‌جمعه و مردم بر پیکر شهید نماز خوانده و سپس پیکر مطهر شهید خاکسپاری شد. خانواده شهید حاج احمد خدادادی هم در این مراسم باشکوه معنوی حضور داشتند و مردم عزادار به آنان تبریک و تسلیت گفتند.

جانباز دفاع مقدس به خیل یاران شهیدش پیوست

«حاج احمد خدادادی» دوازدهم آبان ماه ۱۳۴۸ در کاشمر چشم به جهان گشود و به دفعات از سال ۱۳۶۳ به عنوان بسیجی غواص در منطقه عملیاتی شلمچه به منطقه اعزام شد و در کربلای هشت در اثر ترکش از ناحیه شکم و سانحه ریوی در ۱۸ فروردین ۱۳۶۶ به درجه رفیع جانبازی نائل آمد و امروز پس از ۳۷ سال تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت، به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

حسین رزمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: شهید حاج احمد خدادادی با ۷۰ درصد جانبازی پس از تحمل سال‌ها درد و رنج به فیض شهادت نائل آمد.

جانباز دفاع مقدس به خیل یاران شهیدش پیوست

وی با اشاره به اینکه این شهید هیچ‌گاه از وضعیتی که داشت گلایه‌ای نکرد و مدام شاکر خداوند متعال بود، اظهار کرد: حضور باشکوه مردم به خصوص جوانان در این مراسم معنوی نشان می‌دهد که همچنان در مسیر شهدا قدم بر می‌داریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر با تأکید بر اینکه آرمان‌ها و اهداف شهدا باید برای جوانان به بهترین نحو بازگو شود، افزود: انتقال و معرفی ارزش‌های دفاع مقدس، معرفی سبک زندگی شهدا و الگوسازی در بین جوانان، تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت، نمادسازی و برجسته‌سازی اهداف شهدا و انتقال فرهنگ ایثار به نسل جوان لازمه زندگی امروز است.

وی ارمغان تلاش و ایثار و از خودگذشتگی شهدا را حفظ جمهوری اسلامی دانست و گفت: هرکاری که می‌کنیم باید در جهت تقویت جمهوری اسلامی باشد. 

جانباز دفاع مقدس به خیل یاران شهیدش پیوست

رزمی ادامه داد: یکی از کارهایی که مستمراً در خصوص دفاع مقدس باید انجام دهیم تکریم و احترام نمادها و شاخص ‎های دفاع مقدس که شهدا، خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و آزادگان هستند، است.

شهرستان کاشمر ۴۳۰ شهید و ۱۸۰۰ جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha