• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403061911896
  • خبرنگار : 50295

زنجان میزبان نمایش خیابانی و صحنه‌ای جشنواره غواصان دریادل

زنجان میزبان نمایش خیابانی و صحنه‌ای جشنواره غواصان دریادل
عکس تزئینی است

ایسنا/زنجان رئیس انجمن‌های نمایشی استان زنجان گفت: دومین دوره از جشنواره نمایش خیابانی و صحنه‌ای غواصان دریادل در تاریخ ۲۵ الی ۲۸ شهریورماه در استان زنجان برگزار خواهد شد.

حسین نجفی امروز (دوشنبه ۱۹ شهریور ماه) در نشست‌ خبری دومین جشنواره نمایش خیابانی و صحنه‌ای زنجان، با تاکید بر اینکه انجمن هنرهای‌ نمایشی نزدیک به چهل روز است که در زنجان آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: اولین دستورالعمل انجمن هنرهای نمایشی، برگزاری جشنواره غواصان دریادل است.

وی با اشاره به برگزاری اولین دوره این جشنواره در سال ۱۴۰۰، بیان کرد: امیدواریم در سال‌های آینده جشنواره را به صورت استانی و منطقه‌ای برگزار کنیم.

نجفی در خصوص علل نام‌گذاری جشنواره به نام غواصان‌دریادل، خاطرنشان کرد: از دلایل مهم انتخاب این نام برای جشنواره معروف بودن شهر زنجان به دیار غواصان دریادل است.

وی افزود: علت معروفیت شهر ما به این نام علیرغم نداشتن دریا و یا بستری برای تربیت غواص این عامل است که، غواصان شهر زنجان خط‌شکن جبهه‌های حق علیه باطل بودند.

دبیر اجرایی جشنواره غواصان دریادل، با اشاره به اینکه تعداد ۱۶ اثر به جشنواره معرفی و ثبت‌نام شده است خاطرنشان کرد: آثار ارسالی در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی است که از این تعداد ۵ اثر در بخش خیابانی و تعداد ۱۱ اثر در بخش صحنه‌ای به جشنواره راه پیدا کرده‌اند.

نجفی در ادامه با بیان این که همه ۱۶ اثر ارسالی قادر به راهیابی به بخش نهایی جشنواره نیستند، گفت: آثار ارسال پس از گذراندن سه مرحله به بخش نهایی جشنواره راه پیدا می‌کنند. این سه مرحله شامل ثبت‌نام، ارائه اثر و بازبینی است.

رئیس انجمن‌های نمایشی استان زنجان با بیان اینکه این جشنواره در غالب طرح ملی شهید آوینی برگزار می‌شود، گفت: محل‌های اجرای نمایش‌های خیابانی در سطح شهر زنجات خواهد بود که شامل پیاده‌راه سبزه میدان، میادین محل گذر عموم و حیاط فرهنگسرای امام خمینی (ره) است. اما تا این لحظه محلی برای اجرا نهایی نشده است و همچنین اجرای نمایش‌های صحنه‌ای در تالار هنر و تماشاخانه ماندگار خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha