• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403061911877
  • خبرنگار : 50622

دهیاران باید کشاورزی بدانند

دهیاران باید کشاورزی بدانند

ایسنا/البرز رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه کردستان اظهار کرد: آنچه که به ارتقاء و تقویت دانش کشاورزی کمک می‌کند این است که چگونه عمل کنیم تا دانشجویان با انگیزه وارد این حوزه شوند نه اینکه اگر هیچ رشته‌ای قبول نشدند سراغ حوزه‌های کشاورزی و منابع طبیعی بروند.

به گزارش ایسنا، حامد قادرزاده روز دوشنبه، ۱۹ شهریور در اختتامیه سیزدهمین کنفرانس اقتصاد کشاورزی که در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانگاه تهران در کرج برگزار شد، گفت: دغدغه‌هایی در مورد دانش آموختگان کشاورزی و منابع طبیعی وجود دارد که لازم است بیشتر به آن توجه کرد. واقعیت این است که امروز همه دانش آموختگان دانشگاهی در زمینه استفاده از توانمندی و دانش آنها در عرصه‌های اجرایی به نوعی دچار مشکل هستند و حتی کسانی که در رشته‌های پرطرفدار این بخش فعالیت می‌کنند از این امر مستثنی نیستند.

قادر زاده ادامه داد: ما می‌توانیم با دستگاه‌ها و مراکز مختلف ارتباط بگیریم تا دانش آموختگان دانشگاهی فرصت ورود به بخش‌های دیگر را پیدا کرده و همزمان در بخش‌های مرتبط بستر استفاده از دانش آنها فراهم شود.

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه کردستان بیان کرد: موضوعی که باید دنبال کنیم این است که وزارت کشور متولی دهیاران است و ما به عنوان خانواده اقتصاد کشاورزی باید کاری کنیم که از مجموع بیش از۴۴ هزار روستا در کشور دهیاران در سمت و سویی انتخاب و مدیریت شوند که از دانش آموختگان بخش کشاورزی باشند و یا با همکاری سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی در فرصت‌هایی که امروز جهاد کشاورزی دنبال می‌کند، تجربه اندوزی برای دانشجویان این حوزه فراهم شود.

وی گفت: همچنین با شناسایی داده‌ها و مدیریت آن فناوری جدید و هوشمندسازی در بخش کشاورزی که امروز معنی و مفهوم پیدا کرده، کاری کنیم که همه برای ورود به این رشته علاقه‌مند شوند. باید به این اندیشید که چگونه در دفتر گسترش وزارت علوم عمل کنیم تا ورودی های ما در دوره کارشناسی، از دبیرستان توانمند باشند و با انگیزه وارد این حوزه شوند نه اینکه اگر هیچ رشته‌ای قبول نشدند سراغ حوزه‌های کشاورزی و منابع طبیعی بروند.

در ادامه این مراسم علی کیانی راد رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی هم گفت: کارکردهای این موسسه هنوز شناخته نشده است، اما با این حال این وظیفه اصلی موسسه پژوهش‌ها کمک به تصمیم گیری و سیاست‌گذاری و تبیین راهبردهای وزارت جهاد و بخش کشاورزی است.

وی افزود: همچنین گسترش پژوهش‌ها ارتقاء کیفیت فعالیت‌ها، دستیابی به بهترین فنون تصمیم گیری از اهداف این موسسه بوده و شناسایی اولویت پژوهشی، اجرای طرح‌های بنیادی و فراهم کردن امکانات پژوهشی از وظایف مهم این مرکز بوده است. از دیگر اقدامات این مرکز انجام پژوهش در حوزه کشاورزی و انتقال آن به سطوح مرتبط و کمک به برگزاری همایش‌ها و آموزش‌های کوتاه مدت تخصصی در حوزه اقتصاد و توسعه کشاورزی است.

وی افزود: بنابراین خروجی ما کمک به تصمیم‌گیری، سیاست گذاری و برنامه و پیش بینی چالش‌های آینده در این بخش است. اما هرچند به دلیل بحث‌های مالی نمی توانیم از پایان نامه‌ها حمایت کنیم اما هرگونه اطلاعات که مورد نیاز دانش آموختگان و اساتید حوزه کشاورزی باشند را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۱ ۱۳:۵۴

یعنی اگر کشاورزی بدانند مشکل روستاییان حل میشود .؟ اکثر دهیاران روستاها دلالان مسکن و در کار ساخت و ساز هستند. ما دهیارانی نیاز داریم که ضمن پاکدستی و کاردان بودن آشنا به مشکلات روستا باشند و از طرفی دارای ایده های کار آفرینی باشند .