• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۰
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403061911858
  • خبرنگار : 50022

بهره‌مندی ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان از خدمات صندوق پژوهش و فناوری البرز

بهره‌مندی ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان از خدمات صندوق پژوهش و فناوری البرز

ایسنا/البرز رئیس هیئت مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان البرز گفت: باید به فکر نسل آینده کشور باشیم و همه متولیان چه در بخش خصوصی و  چه در بخش دولتی باید به این باور برسیم که برای بقا باید به خودمان تکیه کنیم.

به گزارش ایسنا، حسن محمدعلیزاده روز دوشنبه، ۱۹ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه که در پارک علم و فناوری البرز برگزار شد، گفت: ما در کشور زیرساخت‌های رشد و توسعه را در اختیار داریم ولی متأسفانه با چالش فعالیت جزیره‌ای در بخش‌های مختلف مواجه هستیم و همین باعث شده به تناسب امکانات رشد نکنیم.

محمدعلیزاده با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری برای رفع این چالش در پارک علم و فناوری البرز مستقر شد؛ افزود: با حضور در پارک علم و فناوری و قرار گرفتن در کنار پژوهشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و پژوهشکده‌ها، ارتباط خوبی ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید به فکر نسل آینده کشور باشیم و همه متولیان چه در بخش خصوصی و  چه در بخش دولتی باید به این باور برسیم که برای بقا باید به خودمان تکیه کنیم.

لزوم ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود

علیرضا باباخان مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری البرز هم در این نشست خبری با بیان اینکه امسال چهارمین سالگرد تأسیس این صندوق است؛ گفت: ۹۶ درصد مخاطبان صندوق پژوهش و فناوری البرز شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و چهار درصد مابقی نیز در مرحله دانش بنیان شدن قرار دارند.

باباخان با بیان اینکه در البرز صندوق پژوهش و فناوری آن طور که باید شناخته شده نیست؛ افزود: با این وجود در طول این چهار سال بیش از ۵۰۰ شرکت از تسهیلات، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و کمک به تأمین مواد اولیه بهره‌مند شده‌اند.

بهره‌مندی ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان از خدمات صندوق پژوهش و فناوری البرز

وی خاطرنشان کرد: ما در صندوق پژوهش و فناوری استان البرز به تمام زنجیره تولید از ایده تا تجاری‌سازی توجه کرده‌ایم. جوانانی که قبل از مرحله تأسیس شرکت هستند و حتی سرمایه‌ای هم برای راه‌اندازی کسب و کار خود ندارند ولی ایده خوبی دارند می‌توانند از کمک صندوق پژوهش و فناوری بهره‌مند شوند و ظرف مدت شش تا ۱۲ ماه کسب و کار خود را ایجاد کنند و بعد از بلوغ کسب و کار در بخش بازار هم به آنها کمک خواهیم کرد.

باباخان ادامه داد: ما معتقدیم وام دادن به فردی که از دانش و تجربه لازم برای راه اندازی کسب و کار برخوردار نیست او را به یک فرد بدهکار تبدیل خواهد کرد بر همین اساس بزرگانی از صنایع کشور در صندوق پژوهش و فناوری البرز تجربه‌های ۴۰ تا۶۰ ساله خود را در اختیار جوانان قرار می‌دهند تا در اهداف خود موفق شوند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود مانند گواهی ثبت اختراع و ... گفت: اقتصاد دانش بنیان بدون توجه به دارایی نامشهود محقق نمی‌شود. بر همین اساس ما اولین نهاد مالی بودیم که دارایی نامشهود را ارزش گذاری کرده و براساس آن به شرکت‌ها تسهیلات می‌دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha