• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403061911810
  • خبرنگار : 71567

مشاور وزیر علوم:

مصوبات هیئت امنا مایه اعتبار و تشخص آموزش عالی است

مصوبات هیئت امنا مایه اعتبار و تشخص آموزش عالی است

مشاور وزیر علوم و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی گفت: مجموعه هیئت امنا جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی در ساختار وزارت علوم دارد و مصوبات این مرکز مایه اعتبار و تشخص آموزش عالی است.

به گزارش ایسنا، سید احمدرضا خضری در جلسه معارفه علی خاکی‌صدیق، رئیس مرکز هیئت‌های امنا و ممیزه وزارت علوم گفت: اعتبار و شخصیت نظام آموزشی کشور منوط به فعالیت‌ها و اقدامات مجموعه هیئت امنا و هیئت ممیزه است که نشان از اهمیت و حساسیت بالای فعالیت‌های مجموعه است.

وی تاکید کرد: آنچه که در اقدامات و برنامه‌های هیئت امنا باید مدنظر قرار گیرد دقت، سلامت و عدالت در بررسی پرونده‌ها و تدوین آیین نامه‌ها می‌باشد.

خضری تاکید کرد: بنابر اهمیت و حساسیت مجموعه هیئت امنا و هیئت ممیزه،  باید فردی مسئولیت این حوزه را بر عهده بگیرد که در حوزه آموزش عالی دارای تجربه و توانمندی بالایی باشد که در همین راستا دکتر علی خاکی صدیق توسط وزیر علوم انتخاب و  در این مسئولیت منصوب شدند.

مشاور وزیر علوم گفت: خاکی صدیق دارای تجربیات ارزشمند و گران سنگی در آموزش عالی است که از این میان می‌توان به اداره موفق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و نیز هدایت همراه با آرامش، سلامت و قانونمنداری فوق العاده  معاونت آموزشی وزارت علوم در سالهای گذشته اشاره کرد.

خضری گفت: الحمدلله در مجموعه هیت امنا و هیئت ممیزه وزارت علوم کارشناسان با تجربه و دارای تخصص و اشراف به قوانینی را داریم که نشان می‌دهد با همکاری و مساعدت آنها روزهای بسیار خوبی برای مرکز هیئت امنا و هیئت ممیز رقم خواهد خورد.

*تاکید بر حفظ استقلال دانشگاه‌ها

علی خاکی صدیق رئیس مرکز هیئت امنا و هیئت ممیزه وزارت علوم نیز در این آیین گفت: حفظ و تقویت استقلال دانشگاه‌ها از محوری‌ترین برنامه‌های اینجانب در اداره این مجموعه است.

وی افزود: مساعدت به دانشگاه‌ها وظیفه ذاتی ماست و در همین راستا تکمیل دستورالعمل‌های در حال بررسی و  و بازنگری دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌ها را با نگاه توسعه دانشگاه‌ها در دستور کار خواهیم داشت.

خاکی صدیق با اشاره به اینکه سیاست‌های کلان نظام علم و فناوری کشور و برنامه‌های وزیر علوم چراغ راه این  مجموعه خواهد بود: گفت آماده شنیدن مباحث کارشناسی برای تقویت مصوبات و آیین‌نامه‌های این مرکز هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha