• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061911647
  • خبرنگار : 71592

با جنایات جدید، آمار شهدای غزه به ۴۰۹۷۲ تن رسید/ حملات موشکی مقاومت به «عسقلان»

با جنایات جدید، آمار شهدای غزه به ۴۰۹۷۲ تن رسید/ حملات موشکی مقاومت به «عسقلان»

شمار شهدای حملات مستمر رژیم صهیونیستی به مردم غزه در سیصد و سی و نهمین روز از این جنگ، به ۴۰ هزار و ۹۷۲ شهید و ۹۴ هزار و ۷۶۱ زخمی رسیده است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری معا نوشت، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حملات خود به مناطق مختلف غزه در سیصد و سی و نهمین روز از جنگ ادامه دادند و چندین شهید و زخمی بر جای گذاشتند.

ارتش اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته قتل‌عام جدیدی علیه خانواده‌های فلسطینی در غزه مرتکب شد و بر اثر آن ۳۳ شهید و ۱۴۵ زخمی به بیمارستان‌ها منتقل شد. به این ترتیب شمار شهدای حملات مستمر رژیم صهیونیستی به مردم غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به ۴۰ هزار و ۹۷۲ شهید و ۹۴ هزار و ۷۶۱ زخمی رسیده است.

خدمات ارتباطی و اینترنت هم پس از ۷ ساعت قطعی در مرکز و جنوب غزه دوباره متصل شد. این اولین قطعی در طول ۵ ماه اخیر و ششمین قطعی از زمان شروع جنگ است.

مرکز غزه

حملات رژیم صهیونیستی به مرکز غزه و مخصوصا ۲ اردوگاه النصیرات و البریج شدت گرفته است و صبح امروز دوشنبه در جریان حمله ارتش رژیم صهیونیستی به منزلی در شرق اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، ۳ فلسطینی شهید و ۷ تن دیگر زخمی شدند. ارتش اشغالگر همچنین ساختمان اداره پست در شمال اردوگاه النصیرات را بمباران کرد که بر اثر آن چند تن زخمی شدند.

شمار شهدای حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در اردوگاه البریج در مرکز غزه هم به ۴ تن رسید.

شهر غزه و شمال آن

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به همراه حملات توپخانه‌ای به محله الزیتون در جنوب شرقی غزه برای شانزدهمین روز متوالی ادامه دارد. 

در جریان حمله توپخانه‌ای رژیم اشغالگر به خانه‌ای در شرق غزه یک کودک شهید و در حمله این رژیم به خانه‌ای در جنوب غزه، ۴ تن شهید و چند تن دیگر زخمی شدند. ارتش اشغالگر مسجدی را در شمال شهر غزه بمباران کرد که بر اثر آن ۲ تن زخمی شدند.

در حمله رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در جنوب شرقی خان‌یونس یک زن و کودکش شهید و در حمله این رژیم به شرق خان‌یونس یک فلسطینی شهید و چند تن دیگر زخمی شدند. ارتش ۳ منزل را در جنوب خان‌یونس تخریب کرد.

در شرق شهر رفح نیز شمار شهدای حمله رژیم صهیونیستی به ۲ تن رسید.

در پی حملات مستمر رژیم صهیونیستی، مدیر بیمارستان اندونزی اعلام کرد خدمات‌رسانی این بیمارستان به دلیل ممانعت از انتقال سوخت و لوازم پزشکی احتمالا ظرف ۴۸ ساعت متوقف می‌شود. 

مدیر بیمارستان «کمال عدوان» هم اعلام کرد سوخت این بیمارستان و لوازم پزشکی آن به اتمام رسیده و ظرف ۴۸ ساعت آینده خدمات‌رسانی آن متوقف می‌شود.

رژیم صهیونیستی از زمان شروع جنگ در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به صورت هدفمند و مستمر مراکز پزشکی و بیمارستان‌ها را در مناطق مختلف غزه هدف قرار می‌دهد که منجر به تخریب سیستم پزشکی، وقوع فاجعه‌ انسانی و تخریب زیرساخت‌ها شده است.

مقاومت فلسطین هم عصر یکشنبه شهر عسقلان را مورد هدف قرار داد و همزمان در حمله رژیم صهیونیستی به غزه دست‌کم ۱۵ تن به شهادت رسیدند.

ارتش اشغالگر اعلام کرد ۲ موشک از غزه به سمت عسقلان شلیک شد و شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم در گزارشی ادعا کرد یکی از این موشک‌ها رهگیری و دیگری به دریا افتاد. پس از این حمله موشکی آژیر خطر در جنوب عسقلان به صدا درآمد و رسانه‌های صهیونیستی شنیده شدن صدای انفجار در این شهر را گزارش کردند.

در این راستا، گردان‌های القدس اعلام کرد: «عسقلان» و شهرک‌های غلاف غزه را با رگبار موشکی بمباران کردیم.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش کردند بالگرد ارتش حامل سربازان زخمی از نوار غزه بلند شده و در بیمارستان «هداسا» در قدس اشغالی فرود آمد.

همچنین از امروز دوشنبه سال تحصیلی جدید در مدارس کرانه باختری در حالی شروع شد که جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی دانش‌آموزان و دانشجویان غزه را برای دومین سال از تحصیل محروم کرد.

در غزه جنگ‌زده، تجاوز رژیم اشغالگر از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ بیش از ۶۳۰ هزار دانش‌آموز را از حق آموزش محروم کرد. علاوه بر آمار مذکور، بیش از ۵۸ هزار کلاس اولی هم از درس محروم شدند.

جنگ غزه بیش از ۲۵ هزار کودک شهید یا زخمی بر جای گذاشت که بیش از ۱۰۰۰۰ تن از آنها دانش‌آموز بودند. ۹۰ درصد از ۳۰۷ ساختمان مدرسه دولتی غزه هم ویران شد. اکثر مدارس تحت مدیریت آنروا یعنی ۲۰۰ مدرسه در غزه به پناهگاه‌ تبدیل شده‌اند و ۷۰ درصد این مدارس هم بمباران شدند و طبق اعلام آنروا، از هر ۵ مدرسه ۴ مدرسه در غزه آسیب جزئی یا کلی دیده‌ است.

اما درباره تلاش‌ها برای احیای آموزش در غزه در میان جنگ فعلی، «صادق الخضور» سخنگوی وزارت تعلیم و تربیت فلسطین گفت این وزارتخانه قصد دارد اقدامات عملی برای اجرای طرح خود پیرامون نجات آموزش در غزه بردارد.

وی افزود وزارت تعلیم و تربیت اقدام به ثبت‌نام از دانش‌آموزان غزه برای مدارس مجازی کرد و قصد دارد ۲ سال تحصیلی پارسال و امسال را جبران کند. قرار است در نیمه اول سال تحصیلی جدید، دروس پارسال و در نیمه دوم سال تحصیلی دروس امسال تدریس شود. اجرای این طرح مستلزم فشرده کردن زمان تدریس و مواد درسی و نیز استفاده از سیستم خلاصه‌سازی به جای تدریس کل کتاب است.

در حمله امروز رژیم اشغالگر به شهرک «حزما» در شمال قدس اشغالی هم یک فروشگاه و یک خانه تخریب و ساکنان آن مجبور به ترک خانه خود شدند. ارتش برای تخریب ۳ خانه دیگر هم اخطار داد.

نیروهای اشغالگر برای متفرق کردن اعضای خانواده و شهروندان در منطقه و جلوگیری از ورود دانش آموزان به مدرسه در افتتاحیه سال تحصیلی جدید، گاز سمی و بمب‌های صوتی پرتاب کردند.

شهردار شهرک حزما اعلام کرد در پی عملیات تخریب رژیم صهیونیستی، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید در برخی مدارس شهرک متوقف شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha