• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403061911544
  • خبرنگار : 50225

نماینده اهواز:

دولت موظف است به اندازه استفاده از شهر اهواز، به آن اعتبار دهد

دولت موظف است به اندازه استفاده از شهر اهواز، به آن اعتبار دهد
پل سفید اهواز

ایسنا/خوزستان نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمران شهری اهواز نسبت به بسیاری از کلانشهرهای دیگر عقب‌ماندگی زیادی دارد، گفت: مطالبه ما از مسئولان دولت برای کمک به اهواز تنها برای کمک و مساعده نیست بلکه به همان میزان که اهواز به کشور خدمات می‌دهد، دولت موظف است به اندازه استفاده از این شهر و استان خوزستان به نفع کل کشور، درصد قابل توجهی برای عمران آن در نظر بگیرد.

سیدمحسن موسوی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شرایط عمران شهری اهواز اظهار کرد: شرایط عمرانی اهواز مطلوب نیست؛ شهر بسیار گسترده و وسیع است و مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌ای در اهواز بسیار زیاد و مناطق کم برخورداری مانند منبع آب، حصیرآباد، پاستوریزه، زرگان، ملاشیه، کوی سیاحی و عین دو از امکانات اولیه مثل فاضلاب، آسفالت و پارک بی‌بهره هستند.

وی افزود: اهواز جاذب جمعیت زیادی از خوزستان است به گونه‌ای که یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از ۵ میلیون نفر جمعیت خوزستان تنها در بافت شهری اهواز ساکن هستند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: اهواز با کمترین امکانات به این شکل توسعه پیدا کرده است و باید به آن توجه شود؛ باید از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و صنایع مستقر در خوزستان و دولت اعتباراتی دریافت شود و در اختیار دستگاه‌های خدمات‌رسان قرار بگیرد تا بتوان وضعیت عمرانی مناسبی در اهواز ایجاد کرد.

موسوی‌زاده گفت: عمران شهری اهواز نسبت به بسیاری از کلانشهرهای دیگر عقب‌ماندگی زیادی دارد. مطالبه ما از مسئولان دولت برای کمک به اهواز تنها برای کمک و مساعده نیست بلکه به همان میزان که اهواز به کشور خدمات می‌دهد، دولت موظف است به اندازه استفاده از این شهر و استان خوزستان به نفع کل کشور، درصد قابل توجهی برای عمران آن در نظر بگیرد. نمایندگان مجلس هم باید به کمک مدیریت شهری بیایند و اعتباراتی از دولت برای کمک به نهادهای خدمات‌رسان دریافت کنیم.

وی با اشاره به عملکرد مدیریت شهری اهواز و اختلاف اعضای شورای شهر بیان کرد: تا زمانی که اختلاف داخلی شورای شهر حل نشود نمی‌توانیم شاهد پیشرفت در کار شهرداری و خدمات‌رسانی شهری باشیم.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل اصلی مسائل و مشکلات در حوزه شهری، اختلاف اعضای شورای شهر با یکدیگر و با شهردار است. باید بین اعضای شورای شهر تفاهم ایجاد شود تا اعضای شورا و شهردار به هم کمک کنند و مشکلات شهر را حل کنند اما تا وقتی این اختلافات وجود دارد نمی‌توان شاهد انجام کار خوب و در حد انتظار مردم بود.

وی عنوان کرد: اعضای شورا باید بدانند وقتشان مال خودشان نیست و مال مردم است، بنابراین باید اختلافات خود را کنار بگذارند و با یکدیگر و سیستم مدیریت شهری هماهنگ شوند و بر شهرداری نظارت دقیقی داشته باشند. وقتی اعضای شورا و شهرداری با هم یکصدا شوند قطعا شهردار موظف است خواسته‌های اعضای شورا را انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۹ ۱۵:۳۳

سلام تازمانی که مسئولین غیر بومی باشند شاهد پیشرفتی در شهر اهواز نخواهیم بود تمام مسئولان خوزستان غیر بومی هستند

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۰ ۰۹:۲۰

اهواز مسئول بومی کم نداشته، ربطی به بومی و غیر بومی نداره مسئول باید شایسته باشه مردم هم مطالبه گر

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۹ ۱۶:۱۸

اینهمه پول نفت و گاز و پتروشیمی و فولاد و نیشکر و لوله سازی کجا میره چرا به خود خوزستان رسیدگی نمیشه اهواز که مرکز استانه نه مترو داره نه بی آر تی نه آسفالت نه آب آشامیدنی نه فضای سبز نه پارک هیچی به تمام معنا هبچی

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۹ ۱۸:۲۲

سلام ۸۰ در صد درآمد نفت کشور از منطقه اهواز است . حالا از درآمد نفت چند درصد در مناطق نفتخیز هزینه می‌شود.