• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403061911528
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان تشریح کرد:

هزینه عمره مفرده چقدر است؟/ ثبت‌نام حج عمره سمنانی‌ها از فردا

هزینه عمره مفرده چقدر است؟/ ثبت‌نام حج عمره سمنانی‌ها از فردا

ایسنا/سمنان مدیرکل حج و زیارت استان سمنان از آغاز فرآیند ثبت نام متقاضیان سفر حج عمره این استان از فردا ۲۰ شهریور خبر داد و گفت: هزینه عمره کاروان های این استان حدود ۴۶ میلیون تومان است.

قدرت الله چتری ۱۹ شهریورماه در جمع خبرنگاران از آغاز دومین مرحله ثبت نام در کاروان‌های عمره مفرده امسال جاری خبر داد و اظهار کرد: به منظور برنامه‌ریزی بهتر و جلوگیری از ترافیک اینترنتی، ثبت نام‌ متقاضیان استان‌های مختلف در بازه های زمانی مختلفی تقسیم بندی شده که شروع ثبت نام در استان سمنان نیز از ساعت ۱۰ صبح فردا سه‌شنبه ۲۰شهریور خواهد بود.

وی ادامه داد: در این مرحله به استان سمنان دو کاروان در مهرماه تخصیص داده شده است که ظرفیت یک کاروان ۱۳۲ نفر و کاروان دیگر ۱۳۰ نفر است.

وی عنوان کرد: برای پاسخگویی بهتر به زائران و جامانده‌های دوره قبل، یک کاروان به شهرستان دامغان و یک کاروان به شهرستان گرمسار نیز اختصاص داده خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه اعزام ثبت نامی های این مرحله، پایان آذر ماه خواهد بود، افزود: با توجه به تقاضای زائران هم استانی تلاش خواهد شد تا سهمیه اعزام کاروان‌های بعدی نیز اخذ شود.

چتری تصریح کرد: در این مرحله افرادی که دارای کارت ودیعه گذاری تا اولویت ۱۸۰ هستند می‌توانند در کاروان‌ها ثبت نام کنند. همچنین جامانده‌های دوره قبل با هر اولویتی می‌توانند در کاروانها ثبت نام کنند.
 

وی با بیان اینکه کاروان های استان از ایستگاه پروازی تهران عازم سرزمین وحی خواهند شد، گفت: طول مدت سفر در این دوره نیز ۱۰ روزه خواهد بود و زائران ۵ روز را در مدینه منوره و ۵ روز را در مکه مکرمه خواهند بود.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان ادامه داد: هزینه سفر کاروان‌های اختصاصی به استان سمنان با توجه به گروه قیمتی اعلام شده حدود ۴۶ میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر استان حدود ۸۱ هزار نفر ودیعه گذار عمره مفرده در بانک های ملی و ملت دارد که از این تعداد ۵۵ درصد را بانوان و ۴۵ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

این مدیر مسئول گفت: متقاضیان ثبت نام علاوه بر مراجعه به کلیه دفاتر زیارتی سطح استان سمنان می توانند از طریق رایانه شخصی و گوشی های تلفن همراه نیز با مراجعه به سایت my.haj.ir اقدام به ثبت نام کنند.
 
وی با بیان اینکه دارندگان کارت های ودیعه گذاری عمره دارای اولویت تشرف یک تا ۱۸۰ هستند، یادآوری کرد: مشمولان این دوره؛ متقاضیان تشرف در عمره سال گذشته هستند که پس از ثبت نام در کاروان، وجوه خود را پرداخت کرده بودند ولی به دلیل محدودیت اعزام، به سفر عمره مشرف نشده و وجوه آنها بصورت سیستمی عودت و اولویت ایشان پایدار شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha