• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403061911455
  • خبرنگار : 50189

معاون استاندار خبر داد

وجود ۱۱۶ شرکت دانش‌بنیان در استان کرمان/ سیستم بانکی شرکت‌ها را با سودها و پروسه‌های خود گرفتار کرده است

وجود ۱۱۶ شرکت دانش‌بنیان در استان کرمان/ سیستم بانکی شرکت‌ها را با سودها و پروسه‌های خود گرفتار کرده است

ایسنا/کرمان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: ۱۱۶ شرکت دانش‌بنیان در استان وجود دارد و کرمان در راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان ۴۸ درصد رشد داشته است.

امیر حسن‌زاده امروز ۱۹ شهریورماه در نشست بررسی مسائل تامین مالی مربوط به شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان و تبیین حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به ظرفیت‌های علمی کرمان اظهار کرد: ۱۰۰ واحد دانشگاهی و منابع زیادی در حوزه‌های مختلف ازجمله فولاد، مس و کشاورزی در استان داریم که این منابع باید با دانش به ثروت تبدیل شود و خلق ثروت با مدل‌های سنتی امکان‌پذیر نیست.

به گفته وی، شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات در زمینه ضمانت‌نامه‌های بانکی با مشکل روبه‌رو هستند، زیرا سیستم بانکی تفاوتی بین شرکت دانش‌بنیان و فناور و شرکت‌های بزرگی مانند شرکت مس نمی‌گذارد و همه را در یک مدل می‌بیند در حالی که باید تفاوت وجود داشته باشد تا افزایش سرمایه برای شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاق بیفتد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان، افزایش منابع صندوق پژوهش و فناوری استان در ابتدا از ۶ میلیارد تومان به ۲۰ میلیارد تومان و سپس هدف‌گذاری برای ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه ثابت در سال‌های آینده را خواسته استان کرمان اعلام کرد.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه صندوق پژوهش و فناوری ۶۹ مورد سرویس‌دهی به شرکت‌های دانش‌بنیان را انجام می‌دهد.

به اعتقاد معاون استاندار کرمان، ۱۱۶ شرکت دانش‌بنیان در استان وجود دارد که این تعداد با توجه به دیتا و منابع موجود در کرمان بسیار ناچیز است و باید به بیش از ۱۰۰۰ شرکت افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در بخش خرما، حرف برای گفتن دارد، بیان کرد: دانش در کنار محصول خرما قرار نگرفته و هنوز کار ۳۰ سال قبل را انجام می‌دهیم و شرکت‌های دانش‌بنیان پای کار بیایند تا شاهد تکمیل زنجیره ارزش خرما در استان کرمان باشیم.

حسن‌زاده به شرکت‌های دانش‌بنیان توصیه کرد تا آنجا که برای‌ آنها مقدر است به سمت دریافت وام نروند و در ادامه خطاب به مدیران شرکت‌ها گفت: سیستم بانکی ما شرکت‌ها را با سودها و پروسه‌های خود گرفتار کرده است، اما شرکت‌هایی در استان کرمان می‌شناسم که بدون وام و با کنسرسیوم شدن و ایجاد زنجیره دانش توانسته‌اند، موفق شوند.

وی بر ایجاد فرهنگ تعاونی در بین شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و افزود: در این شرایط بی‌وامی اما تعاونی‌ها، خط اعتباری داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha