• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403061911448
  • خبرنگار : 71603

سنگ اندازی دولت استرالیا مقابل دانشگاه

سنگ اندازی دولت استرالیا مقابل دانشگاه

دولت استرالیا با تعیین سقف برای تعداد دانشجویان ثبت نامی در دانشگاه ملبورن، موجب شد مقامات این دانشگاه واکنش‌های منفی نشان دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ملبورن، اخیرا دولت استرالیا سقف 9 هزار و 300 دانشجوی بین المللی را در دانشگاه ملبورن پیشنهاد کرده است که برای سال 2025 میلادی اعمال شود.

در مقایسه، نیکولا فیلیپس معاون دانشگاه ملبورن گفت: امسال دانشگاه ملبورن بیش از 10 هزار و 400 دانشجوی بین المللی جدید را ثبت نام کرده است و پیش بینی شده که این تعداد در سال آینده به بیش از 11 هزار نفر افزایش یابد. به این ترتیب، سقف پیشنهادی دولت نشان دهنده کاهش 18 درصدی تعداد ثبت نام دانشجویان بین المللی جدید نسبت به برآوردهای ما است. 

از نظر مالی نیز این سقف نشان‌دهنده زیان درآمدی تقریباً 85 میلیون دلاری برای دانشگاه ملبورن در سال 2025 میلادی است که تأثیرات آن در سال‌های آینده خواهد بود.

همچنین، پیامدهای تعیین این سقف پیشنهادی در هفته‌های آینده واضح‌تر خواهد شد، اما بدون شک برای دانشگاه قابل توجه و زیان‌بار خواهد بود.

مسئولان دانشگاه ملبورن اعلام کردند: در حال حاضر اولویت ما دریافت پاسخ های مورد نیاز از سوی دولت استرالیا برای ارزیابی پیامدهای این تصمیم و به اشتراک گذاری این اطلاعات با مردم و دانشجویان است.

مقامات دانشگاه ملبورن معتقدند که آموزش بین المللی یک دارایی ملی ارزشمند است که به موفقیت اجتماعی و دیپلماتیک استرالیا کمک قابل توجهی می کند و چیزی است که باید به آن افتخار کرد. پیشنهاد محدودیت خودسرانه دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌ها این موقعیت را درمعرض خطر جدی قرار می‌دهد، به همه دانشجویان داخلی و بین‌المللی آسیب می‌رساند و اعتبار دانشگاه را در دراز مدت تحت تاثیر قرار میدهد. 

گفتنی است، دانشگاه ملبورن بالاترین رتبه‌بندی دانشگاه های استرالیا را در بین سه رتبه‌بندی مهم جهانی دارد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha