• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403061911412
  • خبرنگار : 50233

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد

معضل ادامه‌دار کمبود معلم در استان سمنان / ممنوعیت گرفتن پول برای ثبت‌ نام

معضل ادامه‌دار کمبود معلم در استان سمنان / ممنوعیت گرفتن پول برای ثبت‌ نام

ایسنا/سمنان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از کمبود معلم در مدارس این استان، کمتر از دو هفته مانده تا بازگشایی مدارس خبر داد.

سیدجمال وزیری امروز (۱۹ شهریور ماه) اظهار کرد: مدارس استان با کمبود معلم مواجه‌اند. در تلاشیم معضل کمبود معلم در این استان از طریق نیروهای بازنشسته و خرید خدمت جبران ‌شود.

او از آمادگی این اداره کل برای آغاز سال تحصیلی پیش رو خبر داد و بیان کرد: ۱۲۱۷ مدرسه در شهرستان‌های هشت‌گانه استان برای شروع سال تحصیلی پیش رو آماده‌سازی شده‌اند. امسال بیش از ۱۳۵ هزار دانش‌آموز در بیش از ۱۲۰۰ مدرسه استان به تحصیل اشتغال خواهند داشت.

وی با اشاره به برخی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها، امسال زنگ مهر در نخستین روز مهر ماه با شعار زنگ مهر، ایثار و نماز در مراکز آموزشی نواخته خواهد شد.

وزیری از «برای ایران، برای مدرسه» به‌عنوان شعار سال تحصیلی جدید نام برد و ادامه داد: با وجود برخی کمبودها، امسال هیچ کلاس درسی در این استان بدون معلم نخواهد بود. امکانات و فضاسازی‌های لازم برای حضور دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید آماده شده است.

وی از برنامه‌ریزی برای برپایی جشن غنچه‌ها در ۲۶ شهریور ماه خبر داد و اظهار کرد: ۲۷ شهریور ماه جشن شکوفه‌ها برگزار خواهد شد. همچنین جشن جوانه‌ها ۲۸ شهریور ماه با حضور دانش‌آموزان در مدارس ابتدایی استان برگزار خواهد شد.

او در پاسخ به پرسشی درباره ثبت‌ نام دانش‌آموزان گفت: تاکنون ثبت‌ نام بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان استان انجام شده است. از دانش‌آموزان و اولیا درخواست می‌شود ثبت نام دانش‌آموز خود را به روزهای پایانی منتهی به اول مهر موکول نکنند.

وزیری از توجه ویژه به دو حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در مدارس استان خبر داد و افزود: زیرساخت‌های لازم برای ثبت نام بی‌دغدغه دانش‌آموزان فراهم شده است تا اولیا بتوانند فرزندان خود را در نزدیک‌ترین مدرسه ثبت نام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گرفتن هرگونه وجه از دانش‌آموزان برای ثبت‌ نام را غیرقانونی ارزیابی و بیان کرد: به غیر از وجه کتاب، بیمه دانش‌آموز و در برخی هنرستان‌ها هزینه لباس کار، دریافت هرگونه وجه از دانش‌آموزان غیرقانونی است. البته اولیا برای کمک به مدارس می‌توانند داوطلبانه مبلغی به مدارس پرداخت کنند، اما هرگونه پرداخت در این قالب کاملاً اختیاری است.

وی با بیان اینکه دریافت وجه در قبال ثبت نام ممنوع است، تاکید کرد: در صورت دریافت وجه غیرقانونی، با متخلفان برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha