• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403061911364
  • خبرنگار : 50981

در گفت‎وگو با ایسنا اعلام شد؛

روپوش مدارس نرخنامه رسمی ندارد/ مدارس صرفاً نقش اطلاع رسانی دارند

روپوش مدارس نرخنامه رسمی ندارد/ مدارس صرفاً نقش اطلاع رسانی دارند

ایسنا/یزد رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با بیان این که قیمت روپوش مدارس متغیر و بنا بر نوع پارچه تعیین می‌شود، گفت: مدیران مدارس مجاز به عقد هیچگونه قراردادی با تولیدکنندگان لباس نیستند و هزینه لباس فرم مصوب به طور مستقیم توسط خانواده‌ها به تولیدکننده پرداخت می‌شود و مدارس صرفاً نقش اطلاع رسانی دارند.

هر سال که می‌گذرد بر هزینه‌های تحصیل دانش آموزان اعم هزینه مدرسه، هزینه لوازم التحریر، هزینه ایاب و ذهاب و هزینه روپوش مدرسه افزوده می‌شود و هر چه به روزهای آغازین سال تحصیلی نزیدکتر میشویم شاهد تکاپوی بیشتر خانواده‌ها برای تکمیل نیازمندی‌های دانش آموزانشان در این باره هستیم.

یکی از موضوعات مورد اهتمام خانواده‌ها به ویژه در سالهای اخیر تامین روپوش مدارس است که برخلاف گذشته که خود خانواده‌ها ملزم به تهیه آن بودند، در این سالها به طور متحدالشکل و متمرکز توسط تولیدی‌های لباس آماده و با صرف هزینه‌هایی متناسب به خانواده‌ها تحویل می‌شود.

برای پیگیری چند و چون این اقدام و قیمت گذاری در این حوزه به سراغ رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان یزد رفته‌ایم؛

«محمد باقر ابوترابی» در گفت‌وگو با ایسنا در این رابطه اظهار کرد: انتخاب نوع و رنگ لباس دانش آموزان با مشارکت شورای دانش‌آموزی به عهده شورای مدرسه و همچنین برنامه‌ریزی و اقدام برای تهیه آن با هماهنگی این شورا، برعهده انجمن اولیاء و مربیان است.

وی با بیان این که نرخ‌ها نیز توسط اداره صمت و اتحادیه‌های مربوطه مصوب و همراه با تولیدی‌های مجاز در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد، افزود: اطلاع‌رسانی در این باره به مدارس انجام و مدارس نرخ‌های مصوب و تولیدی‌های مجاز را به اطلاع والدین جهت تهیه روپوش می‌رساند.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان استان با بیان این که مدیر مدرسه مکلف است نرخ‌ها را در اختیار والدین قرار دهد، تصریح کرد: نرخ نامه رسمی برای روپوش مدارس اعلام نشده است و  قیمت لباس هر مدرسه متناسب با نوع پارچه آن مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز اسامی تولید کننده‌های مجاز به مدارس معرفی و از هر تولیدی ضمانت مالی به مبلغ  10 میلیون تومان برای جبران خسارت گرفته شده است و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با اشاره به این که سهم هر تولیدی برای فرم مدارس مشخص شده است، بیان کرد: قرارداد با تولیدی‌ها به گونه‌ای صورت گرفته است که دانش آموزان و خانواده‌ها دچار ضرر و زیان نشوند ولی در عین حال خانواده‌ها می‌توانند هرگونه تخلفی را گزارش دهند.

وی افزود: در هر قرارداد، رنگ و نوع پارچه ثبت می‌شود ولی برای دانش‌آموزان شهرستان‌هایی مانند خاتم و مروست می‌توانند از لباس بومی خود در طراحی روپوش مدارس استفاده کنند.

باقری تاکید کرد: مدیران مدارس مجاز به عقد هیچگونه قراردادی با تولیدکنندگان لباس فرم نیستند و هزینه لباس فرم مصوب به طور مستقیم توسط خانواده‌ها به تولیدکننده پرداخت می‌شود و مدارس، صرفاً نقش اطلاع رسانی دارند و انجمن اولیا و مربیان مدارس نقش نظارتی خواهند داشت

این مسئول در مورد سرویس مدارس نیز با اشاره به این که سرویس مدارس یکی از مسئله‌های مهم برای دانش آموزان در شروع آغاز سال تحصیلی است، خاطرنشان کرد: امسال به دستور وزارت کشور، سرویس مدارس از حیطه اجرایی اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خارج شده و به سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری‌ها واگذار شده است.
 
وی افزود : برای سرویس دهی مدارس نیز یک سامانه به نام «سپند» طراحی شده است که با بررسی متراژ و طی مسافت 100متر به بالا، تعیین قیمت می کند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان در پایان یادآور شد: اداره آموزش و پرورش به عنوان یک عضو ناظر دارای حق رای در مجموعه کارگروه ترافیک و حمل و نقل حضور دارد و عملاً بر ساماندهی سرویس مدارس نظارت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha