• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403061911201
  • خبرنگار : 50260

توصیه‌های هواشناسی برای کشاورزان دشت کاشان

توصیه‌های هواشناسی برای کشاورزان دشت کاشان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی، بیانگر جوی پایدار طی روزهای آینده در دشت کاشان است که با کاهش تدریجی دمای هوا همراه خواهد بود هرچند که پیش‌بینی‌های هواشناسی تغییرپذیر است و قطعی نیست.

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پدیده غالب آب و هوایی از روز دوشنبه تا پایان هفته، جوی آرام همراه با وزش باد عصرگاهی در مناطق مختلف دشت کاشان پیش‌بینی می‌شود.

 وی افزود: بیشینه دمای هوا در طول روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه با ۳۸ درجه سانتیگراد جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود که در روزهای بعد از آن هوای کاشان تا سه درجه خنک‌تر خواهد شد و کمینه از ۱۹ درجه به ۱۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.

رئیس اداره هواشناسی کاشان، تصریح کرد: بارش‌های پاییزه دیرهنگام آغاز خواهد شد و لازم است که کشاورزان، کاشت محصولات پائیزه را با توجه به هشدارهای هواشناسی و شرایط آن برنامه‌ریزی کنند.

ارغوانی تأکید کرد: با توجه به افزایش تراکم مگس میوه مدیترانه در مناطق مختلف شهرستان کاشان، مبارزه جدی با این آفت بر اساس سفارش‌های کارشناسان جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: هنگام کشت‌های تأخیری ذرت، اقدام‌های اولیه برای  مبارزه علیه آفت‌های ساقه خوار و برگ‌خوار ذرت مورد توجه قرار گرفته و باغداران بادام نیز برای انجام عملیات فرودست پس از برداشت محصول خود اقدام کنند.

رئیس اداره هواشناسی کاشان، افزود: با هدف مصرف بهینه آب و به منظور کنترل بهتر آفت عسلک پنبه به کشاورزان سفارش می‌شود که آبیاری پنبه‌زارها تا پایان شهریورماه قطع شده و دوره آبیاری مزارع پنبه افزایش یابد.

ارغوانی تأکید کرد: باغداران پسته نسبت به انجام آبیاری تکمیلی به منظور پرکردن مغز پسته اقدام کنند و زعفران کاران در مناطق گرمسیری نیز پیاز زعفران را علیه کنه و بیماری‌های قارچی طبق توصیه‌های جهاد کشاورزی ضدعفونی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha