• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403061911122
  • خبرنگار : 71129

راهپیمایی هزاران نفری حامیان عمران خان در اسلام‌آباد

راهپیمایی هزاران نفری حامیان عمران خان در اسلام‌آباد

هزاران معترض در نزدیکی اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان در حمایت از عمران خان دست به راهپیمایی زده و خواستار آزادی وی شدند.

به گزارش ایسنا، حزب «تحریک انصاف پاکستان» به رهبری «عمران خان» نخست‌وزیر برکنار شده این کشور برای نخستین بار از مه ۲۰۲۳ در حالی این راهپیمایی بزرگ را برگزار کرد که اسلام‌آباد چندین بار از صدور مجوز به این حزب برای برگزاری راهپیمایی و تجمع مردمی در پایتخت، آن هم با وجود حکم دادگاه امتناع کرده بود.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با پوشیدن کلاه سه رنگ ورزشی و در دست داشتن پرچم حزب خودشان شعارهای «زنده باد عمران خان»، «عمران خان را آزاد کنید»، «انتخابات متقلبانه، غیر قابل قبول است» سر دادند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، حزب تحریک انصاف پاکستان در فوریه ۲۰۲۴ اعلام کرد انتخابات پارلمانی در این کشور با تقلب همراه بوده و مدعی شد در دو سوم حوزه‌های رای‌گیری پیروز شده است.

کمیسیون انتخابات پاکستان اما این ادعا را رد کرد.

همچنین بروز یکسری درگیری بین معترضان و پلیس در برخی از نقاط محل برگزاری این راهپیمایی گزارش شده است.

یکی از سخنگوهای پلیس اسلام‌آباد در بیانیه‌ای، معترضان را به پرتاب سنگ و سایر اشیا به سمت نیروهای پلیس متهم کرد که به زخمی شدن برخی از ماموران از جمله یکی از مقام‌های ارشد منجر شده است.

تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در شبکه خبری «سما» نشان می‌دهد که فعالان و حامیان عمران خان به سمت پلیس ضد شورش سنگ پرتاب می‌کنند و پلیس هم به سمت معترضان گاز اشک‌آور شلیک کرد تا آنها متفرق شوند.

پلیس همچنین در بخش‌هایی از اسلام‌آباد، کانتینر و موانعی را ایجاد کرد که به گفته حزب تحریک انصاف پاکستان با هدف تلاش برای متوقف کردن پیوستن اعضای حزب به این راهپیمایی بود.

تصویر دیگری که از درگیری‌ها و محل برگزاری این راهپیمایی منتشر شد، نشان داد که فعالان حزبی موفق شدند تا موانع را در یکی از مناطق اسلام‌آباد از سر راه بردارند.

«علی محمد خان» از رهبران حزبی و قانونگذار پاکستانی در جریان سخنرانی برای شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی گفت: «ما به‌زودی به هدفمان می‌رسیم و آن تضمین آزادی عمران خان است. درخواست آزادی فوری عمران خان، درخواست اصلی حزب است و حزب تا زمانی که دموکراسی حقیقی در کشور برقرار شود، به این رویه ادامه خواهد داد.»

عمران خان ۷۲ ساله اکنون در حال سپرس کردن حبس خود در زندانی در شهر راولپندی است و به دنبال قرار وثیقه برای چندین پرونده شامل فساد و تروریسم است. او اتهامات وارده علیه خود را رد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha