• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062011958
  • خبرنگار : 71129

دستگیری ۲ عضو پارلمانی حزب عمران خان

دستگیری ۲ عضو پارلمانی حزب عمران خان

رهبران حزب تحریک انصاف پاکستان و پلیس این کشور از دستگیری ۲ تن از قانونگذاران این حزب در جریان راهپیمایی هزاران نفری اعضای حزب در اسلام آباد خبر دادند که در حمایت از عمران خان، رهبر حزب و نخست وزیر برکنار شده پاکستان برگزار شده بود.

به گزارش ایسنا، عمران خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان از سال گذشته میلادی در حبس است. حزب او، تحریک انصاف پاکستان در انتخابات پارلمانی فوریه ۲۰۲۴ توانست اکثریت کرسی‌ها را از آن خود کند اما ائتلافی از رقبایش توانستند دولتی را به نخست وزیری «شهباز شریف» تشکیل دهند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، «ذوالفقار بخاری» رهبر حزب و یکی از وزرای سابق به خبرنگاران گفت در میان افرادی که توسط پلیس دستگیر شدند می‌توان به «گوهر خان» یکی از اعضای حزب اشاره کرد.

وی ادامه داد یک مرد دیگر از اعضای ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان نیز توسط ماموران به اداره پلیس برده شد. وی از دادن جزئیات بیشتر خودداری کرد.

یکی از سخنگوهای اداره پلیس اسلام آباد نیز تایید کرد که ۳ بازداشتی در پی راهپیمایی روز گذشته در حمایت از عمران خان هستند که ۲ نفر از آنها از اعضای حزب وی هستند.

این دستگیری‌ها یک روز پس از تجمع بزرگ سیاسی حامیان حزب تحریک انصاف پاکستان در حومه اسلام آباد و با درخواست برای آزادی عمران خان انجام شد.

حامیان عمران خان همچنین با پلیس در مسیر برگزاری این تجمع درگیری شدند که در جریان آن، یک افسر پلیس ارشد پاکستان نیز زخمی شد.

ذوالفقار بخاری در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) با بیان اینکه این بازداشت‌ها غیرقانونی هستند، ادامه داد: «راهپیمایی بزرگ روز گذشته لرزه بر اندام دولت انداخته است.»

دستگیری ۲ عضو پارلمانی حزب عمران خان
عمران خان، نخست وزیر برکنار شده پاکستان

حزب «تحریک انصاف پاکستان» به رهبری «عمران خان» نخست‌وزیر برکنار شده این کشور برای نخستین بار از مه ۲۰۲۳ در حالی این راهپیمایی بزرگ را برگزار کرد که اسلام‌آباد چندین بار از صدور مجوز به این حزب برای برگزاری راهپیمایی و تجمع مردمی در پایتخت، آن هم با وجود حکم دادگاه امتناع کرده بود.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با پوشیدن کلاه سه رنگ ورزشی و در دست داشتن پرچم حزب خودشان شعارهای «زنده باد عمران خان»، «عمران خان را آزاد کنید»، «انتخابات متقلبانه، غیر قابل قبول است» سر دادند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، حزب تحریک انصاف پاکستان در فوریه ۲۰۲۴ اعلام کرد انتخابات پارلمانی در این کشور با تقلب همراه بوده و مدعی شد در دو سوم حوزه‌های رای‌گیری پیروز شده است.

عمران خان ۷۲ ساله اکنون در حال سپری کردن حبس خود در زندانی در شهر «راولپندی» است و به دنبال قرار وثیقه برای چندین پرونده شامل فساد و تروریسم است. او اتهامات وارده علیه خود را رد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha