• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403061911109
  • خبرنگار : 50180

یک مشاور مدرسه:

خانواده‌ها به طرح و محتوای نوشت‌افزاری که برای دانش‌آموزان می‌خرند، دقت کنند

خانواده‌ها به طرح و محتوای نوشت‌افزاری که برای دانش‌آموزان می‌خرند، دقت کنند

ایسنا/کرمانشاه یک مشاور مدرسه از خانواده‌ها خواست به طرح و محتوای نوشت افزاری که برای دانش‌آموزان می‌خرند، دقت کنند.

نبی رحمانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه طرح‌ و نوشته‌های روی نوشت‌افزار حاوی محتوا و پیام برای دانش‌آموزان است، گفت: طرح‌ و نوشته‌های حک شده روی نوشت افزار و دیگر لوازم مدرسه نقش مهمی در انتقال مفاهیم فرهنگی بین دانش آموزان دارند.

رحمانی با بیان اینکه طرح‌ها و نوشته‌های روی جلد نوشت‌افزار و دیگر لوازم مدرسه در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان نقش دارد، گفت: خانواده‌ها باید هنگام خرید نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان جنبه‌های تربیتی را در نظر داشته باشند و حتما به طرح و محتوای نوشت‌افزاری که برای فرزندانشان می‌خرند، دقت داشته باشند.

این مشاور تحصیلی تاکید کرد: توصیه می‌شود خانواده‌ها هنگام خرید نوشت‌افزار و دیگر لوازم مدرسه، فرزندانشان را به خرید کالاهایی ترغیب کنند که با فرهنگ و آداب و رسوم ما سنخیت داشته باشد.

رحمانی اضافه کرد: اگر نوشت افزار و لوازم مدرسه با طرح‌های نزدیک به فرهنگ خودمان تهیه شود، ضمن اینکه فرزندان ما با فرهنگ ملی آشنا می شوند، به تولیدکنندگان داخلی هم فرصت کار داده می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح های روی نوشت افزار و دیگر لوازم مدرسه باید با در نظر گرفتن سلیقه و خواست دانش‌آموزان انتخاب شود، گفت: اگر نوشت افزار و دیگر لوازم مدرسه با سلیقه و خواست دانش آموز خریداری شوند، می توانند باعث ترغیب او به درس خواندن و یادگیری بیشتر شوند.

 این مشاور تحصیلی تاکید کرد: زمانی که نوشت افزار و دیگر لوازم مدرسه با سلیقه دانش‌آموز خریداری شود، او با شوق و ذوق بیشتری تکالیف درسی خود را انجام می‌دهد و اشتیاق بیشتری به مدرسه رفتن و درس خواندن نشان خواهد داد.

رحمانی با بیان اینکه دانش‌آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی با توجه به روحیات کودکانه خود بیشتر در پی خرید نوشت افزار با رنگ‌های گرم می‌روند، از خانواده‌ها خواست به فرزندانشان این فرصت را بدهند که نوشت افزار و دیگر لوازم مورد نیاز مدرسه را متناسب با رنگ‌هایی که دوست دارند، بخرند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه خانواده‌ها هنگام خرید نوشت افزار برای دانش‌آموزان باید به سمت خرید کالاهای مرغوب بروند، گفت: خرید کالاهای با کیفیت باعث می‌شود دانش‌آموزان حین استفاده از آنها اذیت نشوند و با خیال راحت و بدون نگرانی از خراب شدن از لوازمشان استفاده کنند.

رحمانی تاکید کرد: خرید نوشت افزار باکیفیت در حقیقت به نفع خانواده‌ها هم است، چون آنها را از خرید دوباره همان کالا در طول سال بی‌نیاز می‌کند.

 وی اضافه کرد: خرید نوشت‌افزار خیلی گران هم برای دانش‌آموزان به خانواده‌ها توصیه نمی‌شود، چون در این صورت دانش‌آموز مدام به فکر این است که مبادا وسایلش خراب شود و همین مسئله تا حد زیادی او را از یادگیری مطالب درسی دور خواهد کرد. 

 انتهای پیام


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha