• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۱:۰۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403061911070
  • خبرنگار : 50976

افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی فارس؛

طحان: ۶۶۰۰ فرصت شغلی برای جوانان در فارس ایجاد شد

طحان: ۶۶۰۰ فرصت شغلی برای جوانان در فارس ایجاد شد

ایسنا/فارس مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس از افتتاح ۶ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی برای جوانان در سال گذشته در این استان خبر داد.

علی اکبر طحان عصر روز یکشنبه (۱۸ شهریور) در آیین گشایش نمایشگاه اقتصاد مقاومتی پاییزه در شیراز با اشاره به دلیری شهیدان و اینکه در لوای رشادت‌های آنان در امنیت کامل هستیم، گفت: دلیل اینکه امروز در برابر قدرت‌های تا دندان مسلح به راحتی می‌ایستیم به برکت خون شهیدان است.

وی اظهار کرد: پایگاه‌های مقاومت بسیج با افتتاح یک‌هزار و ۸۳۰ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا توانسته‌اند تعاونی‌های مختلفی را در سطح استان با همت و هم‌افزایی راه‌اندازی کنند.

طحان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ با هم‌افزایی‌ها ۶ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی برای جوانان ایجاد شد، تاکید کرد: اهمیت این قضیه را کسی می‌داند که جوانی بیکار دارد و یا سرپرستی یک خانواده را به عهده دارد و با این قبیل کارها می‌تواند تولیدات خود را به دست مصرف کننده برساند.

وی تصریح کرد: تلاش داریم شعار امسال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم را عملیاتی کنیم بنابراین با روحیه جهادی و از خودگذشتگی، فارغ از عناوین و القاب با همت، اراده و انسانیت دست به دست هم دادیم تا شعار امسال را محقق کنیم.

طحان با بیان اینکه این نمایشگاه پنجاه و یکمین نمایشگاه اقتصاد مقاومتی مردم پایه در سطح استان در سال ۱۴۰۳ است، گفت: مردم آستین همت را بالا زده و در تولید کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه ارزش نمایشگاه به وسعت نیست بلکه به همدلی مردم است که دست به دست هم می‌دهند و گره‌ای از مشکلات باز می‌کند، افزود: کل اعتباری که در بحث مشاغل خانگی به مردم از سمت سپاه داده شده است ۳۶۰ میلیارد تومان بود که عددی در برابر همت بلند مردم فارس نیست.

طحان، دغدغه مردم را دغدغه سپاه دانست و گفت: هر کجا که مردم کار دارند سپاه حضور پیدا می‌کند در کنار مجموعه‌ها قرار می‌گیرد.

مهار تورم با ترویج و توسعه نمایشگاه و عرضه کالاهای مشاغل خانگی

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این مراسم با تأکید بر منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مشکلات اقتصادی بیان کرد: با برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و عرضه مستقیم کالاهای تنظیم بازار پاییزه می‌توانیم در مهار تورم کمک‌ کنیم.

مرتضی شریفی ادامه داد: در سال جاری نمایشگاه‌ها با محوریت معیشت مردم در ۳ دوره پاییزه، زمستانه و بهاره و نیز قبل از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که نیاز مردم را در روزهای خاص تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه‌ها در مهار تورم و تنظیم بازار تاثیرگذار هستند، گفت: فارس رتبه اول برگزاری نمایشگاه در کشور را دارد.

شریفی با بیان اینکه بعد از این نمایشگاه، ۲ نمایشگاه دیگر راه‌اندازی خواهد شد و به اشتغال خانگی به عنوان یک فرصت توجه می‌کنیم، تصریح کرد: مکاتباتی با شهرداری صدرا داشتیم که شهرک‌های موجود در شهرصدرا را در اختیار مشاغل خانگی قرار دهند تا مردم بتوانند محصولات خود را عرضه کنند و فضاهای ثابتی را در این موارد داشته باشیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بیان کرد: این آمادگی در استانداری وجود دارد که با تعاون با یکدیگر در ترویج و توسعه مشاغل خانگی همکاری کنیم و بتوانیم در همه سال بازار آرامی داشته باشیم.

وی ادامه داد: از جهاد کشاورزی خواستیم کالاهای اساسی را به صورت سیار و هدفمند عرضه کند تا سیاست دولت در راستای رسیدن کالاهای تنظیم بازار به دست افراد نیازمند محقق شود. 

محصولات ایرانی و با کیفیت در نمایشگاه پاییزه اقتصاد مقاومتی

رئیس اتاق اصناف استان فارس نیز گفت: اتاق اصناف مرکز استان فارس دارای ۷۶ اتحادیه است که نزدیک به ۸۰ هزار واحد صنفی را تحت پوشش قرار داده است.

حجت جوانمردی ادامه داد: این مجموعه با یک‌هزار و ۲۰۰ متر زیربنا با غرفه‌های متعدد و کالاهای گوناگون ایرانی و باکیفیت دایر شده و از کسانی در این غرفه استفاده شده است که پروانه کسب معتبر دارند.

 رییس اتاق اصناف استان فارس با بیان اینکه این نمایشگاه به نام و یاد ۶۰۰ شهید اصناف برگزار شده است، تصریح کرد: همزمان با این نمایشگاه، ۲ نمایشگاه دیگر در باغ جنت و پارک بعثت داریم که در روزهای آتی افتتاح خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه بازرس‌های مقیم جهت نظارت بر قیمت و پاسخگویی به همشهریان مشغول خدمت هستند اظهار کرد: شماره ۳۲۳۲۴۰۰۰۰ جهت پاسخگویی به شکایات همشهریان به صورت ۲۴ ساعته فعال است.

تولید و حمایت از تولید کننده باید در دستور کار قرار بگیرد

فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول‌الله(ص) شیرا نیز در این مراسم گفت: در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است، تولید و حمایت از تولیدکنندگان باید در دستور کار قرار بگیرد.

غلامعلی احمدی اظهار کرد: بسیج سازندگی در راستای توسعه فرهنگ کار جهادی و حمایت از اقتصاد مقاومتی خصوصاً در بعد مشاغل خانگی و تولیدکنندگانی با حداقل امکانات بیشترین بهره‌وری را دارند تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه حاصل زحمات مجموعه‌های مختلف است که تلاش می‌کند از تولیدکننده حمایت کند و محصولات را به صورت مستقیم با حذف واسطه‌ها و دلال‌هایی که شاید در برخی موضوعات مخصوصاً تورم نقش دارند، به دست مصرف کننده اصلی برساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha