• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403061810973
  • خبرنگار : 50225

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

سند بنیادین آموزش و پرورش به کنکور سراسری توجهی ندارد

سند بنیادین آموزش و پرورش به کنکور سراسری توجهی ندارد

ایسنا/خوزستان مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه آنچه در آموزش و پرورش اهمیت دارد تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بر اساس ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین است و هیچدام از این ساحت‌های شش‌گانه به آزمون کنکور سراسری توجهی ندارد.

عبدالله حبیبی در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۱۸ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به همزمانی آغاز سال تحصیلی با ولادت پیامبر(ص) و هفته دفاع مقدس، سال تحصیلی را مهر محمدی نام‌گذاری کرده‌ایم. در حوزه آموزش و پرورش نقد می‌شود اما باید توجه شود با وجود اینکه مدت زیادی نیست که این مسئولیت را برعهده دارم نتایج محسوسی به دست آمده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امسال برای نخستین بار امتحانات نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت نهایی برگزار شد. با توجه به اینکه خوزستان با ۵۸۰ حوزه اجرایی و یک هزار و ۱۰۰ حوزه آزمون به عنوان بزرگترین حوزه امتحانی کشور است، برگزاری این آزمون، امتحان سختی برای آموزش و پرورش بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تجهیز حوزه‌های امتحانی به دوربین‌های مداربسته گفت: استان‌هایی که جمعیت زیاد دانش‌آموزی داشتند هم حوزه‌های اجرایی و آزمون کمتری از خوزستان داشتند اما ما با توجه به وجود مناطق روستایی در استان، حوزه‌های امتحانی زیادی داشتیم.

حبیبی عنوان کرد: بعد از برگزاری امتحانات نهایی، تا امروز درگیر تصحیح اوراق امتحانی شهریورماه هستیم؛ باید توجه شود که تصحیح الکترونیکی اوراق بسیار سخت‌تر از تصحیح دستی است.

 وی با اشاره به آغاز فرآیند پروژه مهر از اسفندماه سال گذشته و برگزاری دو مانور در این زمینه بیان کرد: در این راستا اتاق وضعیت هر شهرستان بررسی شد تا اول مهرماه کلاس بدون معلم نداشته باشیم. حوزه ابتدایی بسیار مهم است و اگر معلم نداشته باشد یک‌ کلاس در طول روز بدون معلم خواهد اما در حوزه متوسطه این گونه نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال ابلاغ همکاران تا ۳۱ مردادماه انجام شد و برای اولین بار در این زمینه در در سطح کشور رتبه نخست را به دست آوردیم در حالی که در سال‌های گذشته ابلاغ معلمان تا آبان‌ماه و آذرماه هم طول می‌کشید. برنامه هفتگی مدارس نیز تنظیم و تایید شده است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش خوزستان در حوزه‌های مختلف عمل کرده است و در حوزه قرآن و عترت رتبه‌های خوب و در رویداد الف‌تا هم رتبه نخست را کسب کرده است.

حبیبی با بیان اینکه خوزستان در ثبت‌نام کتاب‌های درسی بین استان‌ها پیشتاز بوده‌ است، گفت: توزیع کتاب‌های درسی در استان خوزستان از دهم شهریورماه آغاز شده است.

وی عنوان کرد: اگر هزار کار خوب هم در آموزش و پرورش انجام شود تا وقتی میانگین (معدل) دانش‌آموزان رشد نکند، این کارها دیده نمی‌شود؛ البته این اتفاق (رشد معدل) افتاده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به انتقادها از نتایج خوزستان در کنکور سراسری تصریح کرد: کنکور در سند تحویل بنیادین، شاخصی برای ارزیابی ۱۲ سال تحصیل آموزش و پرورش نیست و آزمون، نشانه‌ای برای ارزیابی و مشخص کردن عیار کار ما در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: وظیفه آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت و آموزش است نه آزمون. اگر آزمونی هم برگزار می‌شود باید در راستای آموزش باشد و خود آزمون به تنهایی اهمیتی ندارد و آنچه در آموزش و پرورش اهمیت دارد تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بر اساس ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین است و هیچدام از این ساحت‌های شش‌گانه به آزمون کنکور سراسری توجهی ندارد. در این سند، آموزش مهارت‌های زندگی، فردی، اجتماعی، ترویج حجاب، عفاف، عترت، ایثار و شهادت دیده شده است و در مجموعه آموزش و پرورش باید این موارد آموزش داده شوند.

حبیبی با اشاره به لزوم بازگشایی مجدد سامانه سپند برای والدین برای ثبت‌نام تامین سرویس دانش‌آموزان گفت: باید توجه شود تعدادی از دانش‌آموزان هنوز ثبت نام نکرده‌اند و برخی دانش‌آموزان پایه دهم نیز هنوز هدایت تحصیلی نگرفته‌اند و نقل و انتقالات انجام نشده اما سامانه سپند بسته شده است و این افراد در آن ثبت‌نام نکرده‌اند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha