• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403061810948
  • خبرنگار : 50037

توزیع ۱۷ هزار تن نهاده دامی بین عشایر استان همدان

توزیع ۱۷ هزار تن نهاده دامی بین عشایر استان همدان

ایسنا/همدان رئیس اداره امور عشایری استان همدان از توزیع ۱۷ هزار تن نهاده دامی بین عشایر این استان خبر داد.

جعفر کاویانی دلشاد اظهار کرد: با توجه به وجود ۴۰۰۰ خانوار عشایری به همراه  ۴۷۰ هزار رأس دام سبک عشایر در استان همدان، برای حمایت از این قشر افزون بر ۱۷ هزار تن نهاده دامی شامل جو، ذرت، کنسانتره به صورت وعده‌دار بین عشایر  استان توزیع شد.

وی با اشاره به تولید سالیانه ۵۰۰۰ تن گوشت قرمز توسط توسط جامعه عشایری در استان همدان، افزود: جامعه عشایری استان همدان هشت درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند که این قشر تولید ۱۸ درصد گوشت قرمز استان را برعهده دارند.
 

وی با بیان اینکه این امر  معید بهروری و تولیدی بودن این قشر زحمت کش با حداقل امکانات است، تصریح کرد: با توجه به بررسی ورودی دام‌های عشایر به میدان دام‌های استان، دام‌های پرواری تولیدی در استان به فروش می‌رسد.

  کاویانی دلشاد ادامه داد: در راستای خدمات رسانی به عشایر و در سال تولید با مشارکت مردمی مقدار ۲۵  هزار متر مکعب آب شرب بین عشایر توزیع شده تا عشایر بتوانند نسبت به تولید گوشت اقدام داشته باشند.

وی با بیان اینکه امسال در راستای آبرسانی به عشایر استان اعتباری افزون بر دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان  هزینه  شده است، خاطر نشان کرد:  آبرسانی سیار با تعداد ۱۰ کامیون آبرسان در مناطق مختلف عشایر استان در حال  توزیع است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره امور عشایری استان همدان، کاویانی دلشاد همچنین با اشاره به اینکه اکثریت عشایر استان در حال حاضر در پس چر کشاورزی و مزارع اجاره شده مشغول به چرا و تولید هستند، بیان کرد: برای حمایت از بحث تولید اعتباری افزون بر  ۲۶میلیارد تومان اعتبار جز سه تبصره دو برای توزیع بین عشایر و گله‌داران در حال شناسایی و معرفی به بانک بوده ضمن اینکه اعتباری افزون بر دو میلیارد تومان نیز وام سرمایه در گردش برای خرید علوفه بین عشایر توزیع شده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۰ ۱۸:۴۰

سلام خسته نباشید ما که عشایر نیستیم در روستا زندگی می کنیم مجبوریم برای گوسفندان همه نهاده هارا ازاد تهیه کنیم فکری هم به حال ما کنید یکی از اهالی روستا های نهاوند همدان با تشکر ۷۸۴۴