• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403061810929
  • خبرنگار : 50598

استاندار مرکزی:

۹۳ درصد مردم استان مرکزی در بخش خانگی، الگوی مصرف انرژی را رعایت کردند

۹۳ درصد مردم استان مرکزی در بخش خانگی، الگوی مصرف انرژی را رعایت کردند

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: ۹۳ درصد مردم استان مرکزی در بخش خانگی، الگوی مصرف انرژی را رعایت کردند که درصد بسیار رضایت بخشی است.

فرزاد مخلص الائمه، ۱۸ شهریور در شورای اداری استان مرکزی اظهار کرد: مجموعه اقداماتی که در دولت سیزدهم انجام شد مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفت. هم‌افزایی‌ دستگاه‌های مختلف و گروه‌های مختلف منجر به توفیقات بسیاری شد.

وی عملکرد فرمانداران استان مرکزی طی سه سال گذشته را خوب دانست و افزود: مدیران کل ادارات، برای تغییر مدیران شهرستان‌ها بایستی هماهنگ با فرمانداران باشند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه تابستان بسیار سختی را گذراندیم گفت: برای حل مشکل ناترازی انرژی بایستی برنامه های حوزه بهینه سازی، تجدید پذیر و افزایش تولید برق به نتیجه برسد و جلوی مصرف بی رویه برق را بگیریم.

مخلص الائمه تصریح کرد: ۹۳ درصد مردم استان مرکزی در بخش خانگی، الگوی مصرف انرژی را رعایت کردند که درصد بسیار رضایت بخشی است.

وی با بیان اینکه از وضعیت تولید برق راضی نیستیم گفت: قطعی برق منجر به مشکلات و آسیب‌هایی برای صنایع و کشاورزان شد ولی با حداقل آسیب از این مرحله گذر کردیم. شرایط، اجتناب ناپذیر است و عزم دولت‌های سیزدهم و چهاردهم برای حل این مشکلات، جدی بوده و هست.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در بحث افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری بسیار موفق بود گفت: مطابق آخرین آمار، نرخ بیکاری استان مرکزی ۴.۸ درصد ثبت شد که کمترین نرخ بیکاری در تاریخ استان مرکزی است. تعدادی از واحدهای استان به دلیل کمبود نیرو در حال تعطیلی هستند.

استاندار مرکزی با اشاره به رتبه نخست استان مرکزی در حوزه فضای کسب و کار افزود: امیدواریم دولت چهاردهم که دولت کار و تلاش زیر پرچم وفاق ملی است بتواند در جهت حل بسیاری از مشکلات قدم‌های مثبتی بردارد.

مخلص الائمه با اشاره به کتاب رهاورد خدمت گفت: تمامی دستگاه‌های استان مرکزی بایستی گزارشی جامع از اقدامات خود در سه سال گذشته همانند کتاب رهاورد خدمت تهیه کنند.

وی با اشاره به سرشماری عمومی کشاورزی اظهار کرد: فرمان این مهم از طرف رئیس جمهور صادر شده و تمامی دستگاه‌ها موظف هستند در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: بالغ بر ۴۳۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی در حساب‌های دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی وجود دارد که نسبت به سال گذشته در این زمان کمتر است که یعنی درصد جذب بیشتری داشته‌ایم. نباید یک ریال از این بودجه برگشت بخورد و در چارچوب قوانین و برنامه‌ها این بودجه‌ها را مصرف کنید.

وی با اشاره به بحران جمعیت در استان مرکزی گفت: نرخ موالید و ازدواج در استان مرکزی، کاهشی است و در نرخ طلاق نیز وضعیت خوبی نداریم. متاسفانه این موضوع، دغدغه و اولویت تعدادی از مسئولین استان نیست در حالیکه جزو اولویت‌هاست و اگر از اولویت فاصله بگیریم نمی‌توان آن را به حالت عادی برگرداند.

استاندار مرکزی با اشاره به جشنواره شهید رجایی تصریح کرد: اکثر دستگاه‌های اجرایی در این جشنواره شرکت کردند و بر اساس داده‌های سامانه‌ مربوطه، انتخاب دستگاه‌های برتر صورت گرفت.

مخلص الائمه با تاکید بر تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در هفته دفاع مقدس گفت: از این موضوع نباید غفلت شود و همانند سال گذشته از خانواده آنها تجلیل شود.

بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری مرکزی نیز اظهار کرد: از تمام دستگاه‌ها که در برگزاری انتخابات کمک کردند تشکر می‌کنیم. همه امکانات و نیروهای استان، بسیج شدند تا انتخابات به بهترین شکل انجام شود.

وی با اشاره به ایام اربعین افزپد: بیش از ۸۰ موکب از استان مرکزی در ایام اربعین خدمت رسانی داشتند. شهرداری‌های استان نیز در امر پاکسازی شهر مهران حضور داشتند و کمک کردند.

نظری با اشاره به هفته دولت و خدمات دولت سیزدهم گفت: دولت چهاردهم از ابتدا نشان داده در مسیر رهبری و آرمان‌های نظام و انقلاب است و امیدواریم که بتواند در مسیر خدمت حرکت کند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران کل از جابجایی مدیران شهرستان‌ها اجتناب کنند تصریح کرد: اگر اضطراری در جابجایی وجود دارد حتما با هماهنگی فرمانداران شهرستان‌ها باشد.

نظری با تاکید بر خودمراقبتی دستگاه‌های اجرایی استان گفت: در بحث سرقت با تلاش فراجا و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، استان مرکزی جایگاه خوبی را در کشور کسب کرده است و در بحث کشف و کنترل جرائم، ارتقا داشته‌ایم. دستگاه‌های اداری حتما در تجهیز دوربین‌های مدار بسته و افزایش نیروهای امنیتی خود اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی ایتانداری مرکزی ادامه داد: در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، همراهی تمام دستگاه‌ها ضرورت دارد تا استقبال خوبی از دانش آموزان و دانشجویان داشته باشیم. فرمانداران و شهرداران نیز اقدامات لازم را در بحث سرویس مدارس انجام دهند.

نظری با تاکید بر تقویت فرهنگ و هویت اسلامی و ملی و پرهیز استفاده از واژگان بیگانه گفت: این موضوع تاکید نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و استاندار است. شایسته نیست در ورودی شهرها، اسم شهر را با الفبای لاتین بنویسند. اصناف نیز توجه داشته باشند لغات بیگانه‌ای که در تابلوها به کار می‌رود به هیچ وجه برازنده نیست.

محمود محمودی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی نیز اظهار کرد: تاکنون نسبت به سال گذشته پیک مصرف ۸.۷ درصد و مصرف انرژی ۹.۵ درصد رشد داشته است. اوج تقاضای روزانه برق در کشور در سال گذشته ۷۳۴۶۳ مگاوات بود و امسال به ۷۹۸۷۲ مگاوات رسیده است.

وی با اشاره به طرح‌های تشویقی وزارت نیرو در بخش انرژی گفت: خوشبختانه ۹۳ مردم استان مرکزی در بخش خانگی، الگوی مصرف انرژی را رعایت کردند درحالی‌که این رقم پارسال ۷۷ درصد بود.

محمودی با بیان اینکه امسال در استان مرکزی هیچ خاموشی در بخش خانگی نداشتیم افزود: ۴۰ درصد مشترکین، پاداش کاهش مصرف برق دریافت کردند، ۱۴ درصد قبض برق مشترکین رایگان شد و در مجموع ۱۱ میلیارد ریال پاداش به مشترکین پرداخت کردیم.

وی با اشاره به احداث نیروگاه خورشیدی در ۲۴ دستگاه اجرایی با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال گفت: تفاهم نامه ایمنی برق با ۱۶ دستگاه اجرایی منعقد شد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از دستگاه‌های برتر جشنواره شهید رجایی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha