• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403061810905
  • خبرنگار : 50295

معاون استاندار زنجان:

آسیب‌های اجتماعی موضوعی فراتر از سیاست‌های بخشی و سازمانی است

آسیب‌های اجتماعی موضوعی فراتر از سیاست‌های بخشی و سازمانی است

ایسنا/زنجان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: رفع و حل آسیب‌های اجتماعی موضوعی نیست که به تنهایی از عهده یک دستگاه و نهاد خاصی برآید، بلکه نیازمند هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌هاست.

ابوالفضل رفیعی امروز (یکشنبه، ۱۸ شهریور ماه) در جلسه کارگروه اجتماعی استان زنجان، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی یک موضوع کاملاً حاکمیتی و فراتر از سیاست‌های بخشی و سازمانی است و این موضوع مهم با تغییر دولت‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و بر رفع آن تاکید ویژه‌ای می‌شود.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی از جمله مسائل مهم کشور است، ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی و مسائل مربوط در این بخش در قالب سازمان اجتماعی کشور پیگیری می‌شود.

رفیعی با اشاره به اینکه حاشیه‌نشینی به‌عنوان یک آسیب اجتماعی واقعیتی عینی در متن جامعه است، گفت: بخشی از اقشار جامعه به هر دلیلی در حاشیه شهرها که فاقد هرگونه امکانات و خدمات است، سکونت دارند و طبق مبانی اعتقادی خود و آرمان‌های جمهوری اسلامی باید برای رسیدگی به محرومان و مستضعفان و ارائه خدمات و امکانات به آنها تلاش کنیم.

او با بیان اینکه نگاه عادلانه و توسعه‌محور باید در همه تصمیم‌های مدیریتی جاری باشد، افزود: این مناطق با مشکلات متعددی مواجه هستند که برای حل آنها برخی دستگاه‌ها ملزم شده‌اند که خدماتی را به ساکنان این مناطق ارائه دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه سیاست مردمی‌سازی، سیاست اصولی نظام جمهوری اسلامی است و در همه دولت‌ها باید به حد اعلا اجرا شود، اظهار کرد: هیچ دولت و نظامی نمی‌تواند تمام وظایف حاکمیتی خود را به حد اعلا و با سازوکارها و محدودیت‌های موجود و بدون استفاده از ظرفیت‌های مردمی انجام دهد.

رفیعی گفت: برای حل مشکلات این مناطق، تجارب گذشته در قالب سند و قانون ارائه شده که اکنون قانون نیز در این بخش تکلیف را برای همه روشن کرده است.

وی با بیان اینکه برای حل این مشکلات، شناسایی مناطق هدف، ورود به لایه‌های مختلف، همه‌جانبه‌نگری نسبت به مناطق حاشیه‌نشین و ایفای نقش قرارگاهی خود را در استان با جدیت پیگیری می‌کنیم، افزود: تاکید رئیس جمهوری نیز بر اجرای قوانین مبتنی بر سیاست‌های کلی نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

او با بیان اینکه تکالیف و آیین‌نامه‌های دستگاه‌های متولی امر درباره مناطق حاشیه‌نشین مشخص شده است که با تمام قوا پیگیری می‌شود، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و نیروهای جهادی و میدانی که انگیزه کار بالاتری نسبت به سایر اقشار دارند که به‌صورت خودجوش و بدون تکلیف اداری وارد عمل شده‌اند، در این زمینه بسیار موثر است که قطعاً بهره‌وری، شناخت و مداخله آنها موثرتر خواهد بود و حتماً همه دستگاه‌ها با آنها همکاری خواهند کرد.

رفیعی ادامه داد: سازمان‌دهی، حمایت، نظارت مناسب و از همه مهم‌تر تسهیلگری و راهبری این ظرفیت‌های مردمی از مراجع بالادستی باید انجام شود که می‌تواند به انسجام‌بخشی کارها و انجام امور با یک نظام اجتماعی کمک کند.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی استان از قبیل نزاع و طلاق را مورد به مورد بررسی کرده‌ایم و معتقدیم پیگیری آسیب‌های اجتماعی در حل آنها واقعاً معجزه می‌کند. ما مدعی حل این مشکلات نیستیم ولی معتقدیم در مسیر حل آنها گام برمی‌داریم و تعیین افق و چشم‌انداز در این زمینه بسیار مهم است و هماهنگی و هم‌افزایی نیروها نیز باید همچون گذشته انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha