• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403061810873
  • خبرنگار : 50444

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مطرح کرد

آغاز ساخت مستند صالحان صلح در خراسان شمالی/ توجه دستگاه‌ها به ثبت خاطرات دفاع مقدس

آغاز ساخت مستند صالحان صلح در خراسان شمالی/ توجه دستگاه‌ها به ثبت خاطرات دفاع مقدس

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: ضرورت دارد که دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به ثبت خاطرات دفاع مقدس در آثار فرهنگی و هنری اقدام کنند.

قاسم محمدزاده در بازدید از روند تهیه مستند صالحان صلح توسط سازمان فرهنگی شهرداری بجنورد اظهار کرد: بسیاری از خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی استان مشغول به کار هستند و مستندسازی خاطرات آن‌ها از دوران دفاع مقدس باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ثبت و ضبط خاطرات و رویدادهای دفاع مقدس را یکی از ارزشی‌ترین فعالیت‌های فرهنگی دانست و افزود: علت جذب نوجوانان در زمان هشت سال دفاع مقدس برای حضور در جبهه‌ها یکی از مواردی است که باید برای نسل کنونی تبیین شود.

وی تاکید کرد: ارزش‌های درونی، نگرش و طرز فکر جوانان در زمان دفاع مقدس سبب شد تا آن‌ها هر طور شده پیگیر اعزام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل باشند و این‌ها مواردی است که باید برای جامعه شناسان و نسل جدید تبیین شود تا درک درستی از دوران هشت سال دفاع مقدس داشته باشند.

محمدزاده با تاکید بر اینکه خاطرات والدین و همسران معظم شهدا، جانبازان و آزادگان گنجینه‌های ارزشمند تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود، بیان کرد: شهرداری بجنورد با آغاز تهیه مستند صالحان صلح که روایتی از جانبازان، رزمندگان و خانواده‌های شهدای کارکنان این مجموعه است در زمره دستگاه‌های پیشتاز این موضوع قرار گرفته و از سایر دستگاه‌های اجرایی نیز درخواست ثبت و ضبط خاطرات جامعه ایثارگران را داریم تا گنجینه‌های ارزشمند تاریخ شفاهی حفظ شود.

مدیرکل بنیاد شهید خراسان شمالی همچنین گفت: خراسان شمالی حدود ۳۰۰۰ شهید و ۷۰۰۰ جانباز دارد و ثبت و ضبط خاطرات آن‌ها و خانواده‌هایشان در دستور کار ما قرار داشته و دارد.

به گفته وی، ۲۸۳۰ جانباز آزاده و خانواده شهدا تمایل خود برای ثبت و ضبط خاطرات را به ما اعلام کرده‌اند که تاکنون خاطرات ۲۵۰۰ نفر از این خانواده‌ها ثبت شده است.

وی اظهار کرد: خاطرات حدود ۳۳۰ نفر از این قشر نیز در حال ثبت و ضبط است یا در مرحله اخذ مجوز نهایی قرار دارد.

شهردار بجنورد نیز در این بازدید گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بجنورد همانطور که از نام آن پیدا است در تمام بخش‌ها و قسمت‌ها، پرکار و فعال حاضر شده و اقدامات آن بازخوردهای خوبی را از سوی شهروندان به دنبال داشته است.

آغاز ساخت مستند صالحان صلح در خراسان شمالی/ توجه دستگاه‌ها به ثبت خاطرات دفاع مقدس

سید محمدعلی کشمیری افزود: فعالیت این مجموعه و شهرداری در حوزه تولید محتوا نیز با تصمیم بر تهیه مستند صالحان صلح که مجموعه‌ای از خاطرات خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان شهرداری بجنورد است، آغاز شده تا بتوانیم با تبرک از این موضوع اقدامات بعدی را در استودیوی شهرداری به ثمر برسانیم.

وی ادامه داد: پس از اتمام این مستند قرار است به سمت تولید محتوا در راستای وظایف تخصصی، ذاتی و حقوق شهروندی حرکت کنیم و این موضوع نیز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تخصصی پرسنل شهرداری و برخی مجموعه‌های همکار انجام می‌شود.

مشارکت در استعدایابی‌های ورزش

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بجنورد نیز با تاکید بر ضرورت تعامل بین دستگاهی برای حصول نتایج مطلوب، از آغاز همکاری در طرح استعدادیابی ورزشی خبر داد و گفت: طرح استعدادیابی در رشته بسکتبال و در فاز نخست در دو پارک الهیه و ناظرآباد و با همکاری هیأت بسکتبال استان انجام می‌شود.

محمدرضا موفق بیان کرد: دراین طرح، اساتید مطرح در رشته بسکتبال در زمین‌های روباز ورزشی، شرایط حضور جوانان و نوجوانانی که شاید در تمام طول زندگی فرصت بروز استعدادشان را نداشته باشند را فراهم آورده و نسبت به جذب استعدادهای برتر ورزشی در حوزه بسکتبال اقدام می‌کنند.

به گفته وی، طرح استعدادیابی ورزش بسکتبال، روز گذشته با حضور استاد عابدی پیشکسوت ورزش استان، زمانی سرپرست هیات بسکتبال خراسان شمالی و جمعی از ورزشکاران و اهالی ورزش در پارک الهیه برگزار شد و قرار است آینده نیز در پارک ناظر آباد مرکز استان برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha